Crònica les Fonts del Glorieta

"En caminar es fa camí i en tornar la vista enrere ..." escrivia el poeta Antonio Machado.

Aquesta vegada, el grup d'excursionistes, vam visitar uns dels llocs més emblemàtics i concorreguts de totes les Muntanyes de Prades: els salts d'aigua del Niu de l'Àliga i les Fonts del Glorieta.

Comencem a caminar des de l'Ermita del Remei, gran edifici barroc a les afores d'Alcover, fins al Mas de Forès. Seguim el camí, amb una canalització de l'aigua del Glorieta al costat, fins a una bifurcació, allà prenem el de l'esquerra perquè tornarem pel de la dreta.

Després, passem per entre les restes del que creiem són els antics masos de Xarrumba i Camaprim. Caminant, caminant vam arribar al lloc conegut com el Niu d'Àliga. Bonic de veritat! L'aigua fresca i cristal·lina convidava a cabussar-se, de manera que els més agosarats es van banyar abans de l'esmorzar que vam gaudir en el mateix lloc. Encara que amb dificultat i per fer les millors fotos, va merèixer la pena pujar a una de les grans roques relliscoses que quedaven envoltades per les aigües. Al costat, algunes formacions interessants de pedra tosca. Després vam pujar novament el sender i seguim el camí cap amunt, direcció Mont-ral, on haguéssim arribat en menys de mitja hora. Vam tornar a baixar al riu per mirar de prop el gorg de les Fonts del Glorieta i fer la nostra foto de grup. ... I sense adonar-nos, ja estàvem de tornada amb les botes una mica més gastades i la motxilla més plena d'aire pur i bons moments. Gràcies per tan bonic dia i tan bona companyia!