Història

El Club Excursionista Salouenc va ser presentat oficialment al poble de Salou al març de l'any 2008.

En Pau Armengol i en Benet Presas, veins de Salou, es coneixien des de feia temps, compartien una gran afició, -la muntanya- i havien coincidit en diferents excursions; però aquella sortida al Pic de Posets i el que van sentir allà els va fer prendre una decisió: Havien de crear un club d'excursionisme a Salou.

En aquest somni va participar en Joan Mestres, també aficcionat a caminar i ben conegut per tots dos. Junts s'havien trobat en diferents sortides i sempre sorgía el mateix pensament: a Salou mancava un centre excursionista.

Així que un dia van decidir fer una trobada per parlar-ne, exposar idees i veure si era possible donar-li forma.

En aquella trobada de mitjans de febrer del 2008 es van reunir quatre enamorats de la muntanya: en Pau Armengol, en Benet Presas, en Joan Mestres i en na Beti Martí. Varen parlar durant una bona estona i cadascú va aportar allò que va poder. Finalment tenien el preat projecte en marxa. Només havien de trobar 10 persones més, aficionades a la muntanya, per fer oficial un club d'excursionisme i no els va ser difícil perquè tots tenien amics amb ganes de caminar, així que van donar forma i van crear el que és avui dia la nostra realitat.

El nostre club és una entitat privada, sense ànim de lucre, format per uns 200 socis i sòcies que comparteixen la mateixa il·lusió i que amb el seu esforç i treball desinteressat permeten mantenir i incrementar una programació d'activitats que són principalment sortides per camins de muntanya en un entorn natural. La il·lusió i la passió que acompanyava als seus creadors en aquells dies no ha defallit, més aviat ha crescut en cada soci i sòcia i en cada sortida. Ens sentim orgullosos de cadascun dels membres que a data d'avui formem part i que aportem l'estímul per seguir endavant, aconseguint nous reptes i caminant cap a noves metes, fomentant, a més, que les noves generacions puguin compartir amb nosaltres una cosa tan singular com el mitjà natural que ens envolta.

MISSIÓ
La nostra missió és compartir l'afició per l'excursionisme mitjançant rutes i sortides per camins de muntanya, experimentar la pràctica de l'activitat física com a complement a una vida saludable i promoure valors com l'amistat, la companyonia i l'amor i respecte pel Medi Ambient.

VISIÓ
Créixer i arribar a les metes i objectius proposats, conèixer i difondre el nostre territori i apreciar i valorar la natura.

PROJECTES
El nostre club està obert a tot aquell que vulgui participar, sense exclusions, sense diferències de raça o condició social. Per ser soci només cal inscriure a través del document que trobaràs aquí.

Si vols aportar idees i / o suggeriments, mostrar algun tipus de treball o projecte esportiu, cultural, social o lúdic sobre rutes, muntanya, societat, el medi natural i la seva conservació, tens les portes obertes al Club Excursionista Salouenc.