Excursió al Montmell

Data:24- gener - 2016
Nom de la persona que fa la proposta i telefon .
Trini Cuadrado, tel:630240227

Descripció L'EXCURSIÓ: La començarem a l'església del poble i des d’allà ens arribarem a l’ermita de sant Miquel, situada just sobre l'àrea recreativa forestal del Montmell, a peu de la pista que porta al collet del Montmell. Sens dubte, l'adjectiu de "nova" contrasta tristament amb el lamentable estat ruïnós que presenta. A finals del segle XVI, va substituir, com a parròquia del terme, a la petita església romànica aïllada i encaixada entre els singles de més amunt. Per accedir a aquest temple s'ha d'agafar un camí que surt una mica mes avall de l'església nova. La vella, aferrada a la roca, sembla que data del segle X i va ser reconstruïda durant els anys quaranta en plena postguerra. Resulta paradoxal que en uns anys de penúries hi hagués més compromís amb aquest patrimoni que en la present època de benestar, perquè l'interior està realment necessitat d'una urgent intervenció. Darrere l' absis es troba el camí que condueix al collet del castellot. Des de d'aquí, seguint la línia de la cresta a l'esquerra, s'arriba en pocs minuts a les ruïnes del castell del Montmell, paradigma dels castell roquers, d'una gran bellesa.
Baixant de nou i seguint sempre la creta cap al nord-est, s'assoleix el punt culminant de la serra del Montmell, la Talaia o el Puig de la Dent (861 metres). Les vistes que es contemplen són senzillament esplèndides. Aquestes terres, poc conegudes i amb freqüència ignorades, són molt atractives.

Dificultat Física:Fàcil
Distancia:10km.
Desnivell acumulat: 350m
Hores de camí sense comptar aturades 4h
Matí
Dificultat tècnica Fàcil.
Caminada curta, pistes i senders, grimpada fàcil .
Dia, hora i lloc de sortida.
24 de gener del 2016, a les 8h davant del IES Jaume 1r

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge : A donar directament al conductor 2€

Aproximació en cotxe: Direcció Joncosa del Montmell.

Socis: Activitat gratuïta
Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. Carrer Barcelona, 42 ES86 0182 4206 0702 0171 7257 Indiqueu “La Talaia del Montmell” i el vostre “nom”

Recordeu,
qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat adequat
Roba adequada
Aconsellable: bastons,  protecció solar,  gorra i xiulet.

Organitza: Club excursionista salouenc.  Tel: 681 188 171Imparteix: Trini Cuadrado. Tel:630240227