Crònica XV Marxa Senderista del Matarranya

Unes 700 persones, entre les que ens trobàvem els 33 caminants del Club Excursionista Salouenc, vam participar en la marxa senderista que organitza la Comarca del Matarranya. Una cita obligada per al nostre club que any rere any no dubta a participar-hi. En aquesta ocasió el poble organitzador va ser Lledó, situat a la província de Terol, poble que amb 200 habitants es va bolcar en una organització exquisida perquè tots els senderistes poguéssim gaudir d'un paisatge mediterrani ple d'oliveres i ametllers florits amb vistes excepcionals cap als ports de Beseit.

Després d'un plaent viatge en autobús vam arribar a la plaça del poble on està situada la seva església gòtica i la casa consistorial. Allà, i entre una gran algaravia, estava situat també el control de sortida. Vam recollir les acreditacions i vam esmorzar pastís amb cafè i xocolata calenta per mitigar una mica el fred lògic de primera hora del matí.

Vam començar a caminar a mesura que anàvem arribant. Hi havia dues rutes a escollir, una curta i una llarga, que transcorrien per diferents senders, els quals incorporaven alguna forta pujada i algun lleu però acusat descens pel barranc del Val de Cretes. Passant per pistes forestals i camins de cultiu, vam fer cap a l'Ermita de Santa Rosa de Viterbo, un edifici religiós del segle XVIII d'obligada visita i de joia, ja que allí ens esperava el primer control amb entrepans de pernil, olives i vi en porró. El següent control, no gaire allunyat, ens obsequiaria també amb pastissets i mistela típics del lloc.

Vam continuar la ruta per camins boscosos que, tot i amb el fred inicial, el temps ens anava premiant amb un magnífic sol que feia més plaent el nostre trajecte per la Via Verda de la Val de Zafán. En total, els senderistes que van optar pel trajecte llarg van realitzar 21 quilòmetres i els que vam triar la ruta curta un total de 13.

Tot plegat, va resultar una excursió molt agradable i sense gaire dificultat, que vam coronar amb una fideuà popular en la què vam compartir molt bons moments envoltats de participants de diferents llocs del territori.

Aquest tipus d'experiències són algunes de les que et dibuixen un somriure quan mires enrere.

Esther Cruz