La Vall Fosca

Data: 23, 24 i 25 setembre

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Lluïsa Recasens 667450715

Descripció:
Tornem de nou al Pirineu. La Vall Fosca és la reserva d'aigua més gran de Catalunya. La Vall s'ha de conèixer a peu per descobrir la bellesa del seu paisatge, és l'entrada al Parc i allí es troben pics, boscos, rius, estanys i cascades. Tot es natura en estat pur.

Itinerari:
Dia 23 de septembre
Sortida de Salou a les 17:30h direcció Tàrrega, Artesa de Segre, Tremp, Pobla de Segur i Torre de Cabdella.
Parada a l'Alberg la Torre per sopar. Continua el viatge fins la central de cabdella on és passarà la nit en casa rural.
Dia 24 de septembre
Esmorzar i Sortida cap a Sallent. Pujada pel canal de Pigolo fins a Estanygento, on es farà una parada per café i mos. Es continuara fins al refugi de Colomina on es pararà 1h.A continuació s'anirà als llacs de Tort, Neriolo, Cubieso i Castieso i Morto, un veritable espectacle en un lloc meravellós on es troben la humanitat i la natura en perfecta harmonia. A la nit se soparà al refugi i és farà un tomb per veure els estels.
Dia 25 de septembre
6h de Caminada amb desnivell pronunciat i dificultat alta.
El refugi farà els bocates pels caminants i se sortirà cap al Pic de peguera de 2982 m. Primer es passarà pel llac de mar, tot seguit es pujarà l'espectacular pas de l'ós per anar a l'estany de Saburó. Després comença la pujada cap al cim des d'on podrem gaudir d'unes panoràmiques grandioses: Aneto i Massís de la Maladeta, Besiberris, els principals cims d'Aigüestortes, Pica d'Estats, Montsec (qui no vulgui pujar al cim que té passos difícils força aèria i està formada per grans blocs) s'haurà d'esperar prenent el sol o la fresca). Després es farà la baixada fins a Colomina i després és prendrà el camí de baixada fins a Sallent on s'agafaran els cotxes per anar fins a Espui on es farà un berenar Sopar per a després dirigir-se fins a Salou
(Depenent de les inclemències del temps la ruta podria ser modificada)

Dificultat físicaMitja-Alta
Distància: 25km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 3200m
Dificultat tècnica: Desnivell pronunciat i dificultat alta. Excursió d'alta muntanya.
Cal portar: Sac de Dormir, material d'alta muntanya, llanterna.   Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Per fer aquesta ruta és imprescindible estar federat.
Dia, hora i lloc de sortida: 23 de septembre a les 17:30h davant del IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge: 10€ a abonar directament al conductor.
Preu excursió: 80€ (allotjament i menjar)
Per reserva de Allotjament cal ingressar a BBVA. Carrer Barcelona, 42 ES86 0182 4206 0702 0171 7257.  Indiqueu “La Vall Fosca” i el vostre “nom”:
Socis: 15 €
Socis Club Nàutic: 17€
No socis: 20€
Data límit per ingressar: 12 de Septiembre 2016.
(L'ingrés ens permetrà saber el nombre de places d'allotjament que hem de reservar amb antelació).

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171
Imparteix: Lluïsa Recasens 667450715