Ruta Un Tomb per la Serra de la Gritella

Data: 12 de juny de 2016

Non i telèfon de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera, 630529806

Descripció: L’excursió discorre per la zona sud de la Serra de la Gritella, la més propera a Siurana, fent una circular que comença i acaba als peus de la Siuranella.
Començarem enfilant el cingle vermellós del Grau del Jueu i anirem a trobar la Cova del Tití o de Donya Blanca on coneixerem la tràgica llegenda de la filla del comte de Prades. Un cop superat el cingle vermell encararem el cingle blanc, és a dir, la roca calcàrea de la part alta del Siuranella,  pel Grau de la Covassa. Un cop a dalt descobrirem unes fantàstiques vistes sobre el Montsant. Seguirem drets cap al coll de la Vaca, des d’allí per un PR enfilarem en molt poca estona el Grau del Tallat, una altra balconada esplèndida sobre el Priorat. Començarem a baixar però en uns pocs metres  deixarem el grau per anar cap a la dreta pel camí Baix de la Gritella. Seguirem per aquesta zona d’obaga, sota mateix del cingle, fins arribar al peu del grau de l’Esteve o de l’Aleu. Pujarem per aquest curt i senzill camí i un cop a dalt anirem a trobar, tot planejat, el Pla dels Bassots. Camí de tornada, seguirem la pista fins a trobar el PR que porta al Coll de la Vaca. Deixarem la pista i seguirem a la dreta les marques grogues i blanques. El PR ens portarà cap al fons del barranc de les Fontscaldes. Un cop allà abandonarem el PR i seguirem a mà esquerra les fites que tot davallant pel barranc ens portaran en el darrer tram de la ruta a una de les zones d’escalada més importants de les Muntanyes de Prades, el sector conegut com l’Olla i la Rambla. Amb tota probabilitat descobrirem penjats per les parets i en petites lliseres aparentment inexpugnables una bona quantitat d’escaladors i escaladores fent via per “Migranya profunda”, “Like a cuc” o potser per “Mort de gana”. Esperem no arribar morts de gana al Grau del Jueu perquè tocarà baixar-lo. Però será molt ràpid, ja el coneixem! Tindrem a tocar els cotxes i, per tant, ben aviat podrem recuperar les calories perdudes!!

Dificulat física: Baixa
13 Km
500m desnivell acumulat positiu
5h aprox.
Sortida matí

Dificultat tècnica: Baixa
Trobarem una mica de tot, senders còmodes, senders una mica bruts, graus sense dificultat i pista ampla. Els graus no són aeris ni presenten cap dificultat tècnica, no cal grimpar i són curts.
Excursió apte per a qualsevol persona acostumada a fer senderisme.

Dia, hora i lloc de sortida:
12 de juny,  7:00 del matí davant del IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars.
Despeses de viatge: A donar directament al conductor 3€
45 km des de Salou, 1h per l’aproximació en cotxe fins al km 3 de la carretera de Cornudella a Siurana, on deixarem els cotxes a la vora de la carretera.

Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Tomb per la Serra de la Gritella” i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua abundant perquè no trobarem cap font
Bon calçat  i roba adequada
Aconsellable bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteix:  Xantal Romaguera / Telf: 630529806