Crònica Ruta circular per Siurana

Sempre és un luxe poder caminar per l´ entorn de les muntanyes de Prades que tan bé coneixem i estimem, sobretot al començament de la tardor, quan els colors comencen a tenyir l´ horitzó i les fulles seques s´ escampen arreu d´aquesta terra tan abundant en bolets.

28 excursionistes del nostre club vam sortir amb molta empenta per gaudir de la ruta circular de Siurana, planificada amb molt de detall pel nostre estimat Quico, bon coneixedor dels indrets més recòndits d’ aquest paratge. El dia amenaçava pluja, no obstaint això, representava una gran oportunitat per equipar les nostres motxilles amb el nou impermeable amb el logotip del club que tantes ganes teníem d´ estrenar. Malgrat tot, vam haver d´ ajornar l´ús de l´ esmentada peça per la propera jornada perquè el sol i la calor ens van acompanyar durant tot el trajecte.

Sortint de l´ aparcament de Siurana en direcció a la Trona, amb espectaculars vistes al riu i al pantà, vam anar deixant enrere les nombroses vies d´ escalada practicades a la zona que són reconegudes arreu del món. Seguint pel camí que anava baixant de manera força pronunciada vam arribar a una pista forestal que, bordejant el riu, ens va conduir en pocs minuts cap al camí del Molí de l’Esquirola tot endinsant-nos en un fresc bosc de boixos i grèvol, fins arribar a unes restes que, en temps de l´Al-Andalus, havien estat part d´ una torre de guaita utilitzada pels àrabs.

Poc després, vam fer cap a un paratge de postal, els Gorgs del riu Siurana, que des del seu naixement a les muntanyes de Prades alimenta l´ embassament de Siurana, enguany amb un cabdal perillosament escàs. Les nostres càmeres no podien fer justícia a un entorn tan meravellós que tots intentàvem capturar per poder compartir amb familiars i amics i transmetrer-los una petita part de les nostres sensacions.

Després d´ una obligada estona per poder gaudir de l´ entorn entre comentaris engrescadors i molt bon ambient, vam reprendre el camí de tornada circulant per la base de la roca i adonant-nos de l´ estat actual de sequia que pateix l´ esmentat pantà.

Un cop més aplaudim i agraïm al nostre guia Quico per brindar-nos novament l´ oportunitat de gaudir. en aquest matí de tardor, de tan bell paissatge de Siurana, enmarcat a les muntanyes de Prades.

Esther Cruz