Ruta Camí Ramader Poblet-Prades

Data: 20 de novembre de 2016
Nom de la personal que fa la proposta: Xantal Romaguera 630529806

CAMÍ RAMADER POBLET-PRADES (anada i tornada)
Descripció: Aquest camí ancestral, també conegut com a “drecera de l’Espluga”, va ser força utilitzat pels veïns de Prades quan baixaven cap a Montblanc, pels ramats que passaven l’estiu a les planes de Prades o pels carboners que hi trebalaven. Al llarg del trajecte es gaudeix de les vistes de la vall de Torners, que destaca per la seva frondositat i solitud.
Declarat oficialment camí ramader l’any 2013, s’ha arranjat i senyalitzat l’any 2016.
La carrerada apareix per primer cop esmentada en un document del 1217 que autoritza el monestir de Poblet perquè els seus ramats circulin lliurement pel que encara eren terres sarraïnes, fen ús dels abeuradors i pastures. Temps després, el camí va formar part dels principals eixos de camins ramaders de Catalunya i va ser utilitzat fins a la dècada dels seixanta per al trasllat del bestiar a les pastures d’estiu o amb motiu de la fira de Prades.

Dificultat: Fàcil/Moderada
Distància: 20km
Desnivell acumulat: 600m
Hores de camí sense comptar aturades: 8h
Sortida de dia sencer

Dificultat tècnica: Recorregut circular tot i que el final és comú per senders ben conservats i pista sense cap dificultat especial. La qualifiquem de moderada per la seva longitud i desnivell, concentrat al principi de la ruta (i al final, de tornada), quan es ressegueix la vall dels Torners.

Dia, hora i lloc de sortida: 20 de novembre de 2016 a les 7:30 davant l’IES Jaume I.
Mitjà de transport: Cotxes particulars.
Despeses de viatge: 5€ a donar directament al conductor.
Aproximació en cotxe: Salou - Km 6 de la carretera T-700 Poblet-Prades. 50min (54km) per C-14.

Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Camí Ramader” i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

• Aigua
  • Esmorzar i dinar
  • Calçat i roba adequats
  • Aconsellable: bastons,  protecció solar,  gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 681 188 171

Imparteix: Xantal Romaguera