Crònica Ruta La Cara Sud del Montsant i El Clot del Cirer

No hi havia millor manera de començar aquest nou any que amb una clàssica i emocionant volta per la Serra del Montsant, dirigida per en Benet. Aquest cop, 27 membres del nostre club no vam tenir gaire problema en seguir la dinàmica a la que ja estem acostumats, tot disfrutant de la riquesa vegetal i paisatgística del Montsant.

Vam sortir d'hora des de la Morera pel grau de Salfores fins al Racó de Missa, amb unes vistes espectaculars dels abismes d'aquesta cara sud de la serra. Tot fent una petita parada per contemplar el paisatge sobre la Cartoixa d'Escaladei, vam aprofitar per fer un mos. Amb l’entrepà encara a la boca, vam tenir la fortuna de contemplar d’aprop el plàcid vol d'una àguila; au de rapinya que juntament amb el falcó i el duc formen part de la fauna d'aquell paratge.

Vam seguir muntanya amunt per la serra Major fent ús en alguns trams dels nostres peus i mans. No vam tardar gaire en arribar al Clot del Cirer, verda planura que sorprèn agradablement a la vista i marca un fort contrast amb les terres més aviat àrides d’on venim.

Tant d’ensinismament no va ser suficient per evitar que alguns intrèpids aprofitessin per posar els peus en remull. Cal remarcar que l’aigua que brolla des dels indrets més secrets d’aquestes grans roques era completament glaçada.

Ben fresquets, vam continuar amunt fins arribar al Pi del Cugat, per coronar a continuació el Piló de Senyalets, segona cota més alta de la Serra del Montsant.

Posant especial ènfasi al tram pedregós i més aviat relliscós – i la que escriu aquestes paraules en pot donar fe – vam començar el descens pel grau de la Grallera, sota l’atenta mirada de les capritxoses formes rocoses del rei i la reina que des d’amunt ens anaven contemplant. A través d’aquest antic camí ramader, vam fer cap un cop més a la Morera, punt de sortida, on vam aprofitar per prendre la típica cerveseta de fi de trajecte.

Amb l'encant i la il·lusió de sempre, fins a la propera !!