Ruta Ascensió al Carlit per la zona lacustre de les Bulloses

Data: 22, 23, 24 setembre 2017
Nom de les persones que fan la proposta:
Xantal Romaguera 630529806 i Trini Cuadrado 630240227

Itinerari
Dia 22 setembre
Des de Salou arribarem a Puigcerdà i ens dirigirem cap a França per la carretera N116 passant per les poblacions de Bourg-Madame, Saillagouse i fins a  Mont-Louis. A l’entrada d’aquesta població francesa, a la primera rotonda, seguim les indicacions dels panells informatius i prenem la D60 que ens porta fins a l’embassament de les Bulloses (a uns 14 km).
Dia 23 setembre
Ascensió al Carlit per la zona lacustre de les Bulloses
Descripció:  El recorregut consta de dues parts molt diferenciades. Durant la primera part, el sender avança sense grans desnivells. El camí, que s’inicia des de l’embasament de les Bulloses, recorre la desena de llacs que formen la zona lacustre i que ens fan gaudir d’aquesta primera part de l’itinerari. L’itinerari és de gran bellesa i ens mostra uns paisatges idíl·lics.
La segona part és molt més empinada. En arribar prop del Tossal Colomer i del llac Sobirà comença el gran desnivell i es requereix més esforç, progressarem fent alguna petita grimpada per acabar coronant el cim de la muntanya més alta de la Cerdanya i del Pirineu Oriental, el Carlit amb el seus 2.921m d’altitud. Des d’allà podrem contemplar un panorama excepcional de les muntanyes de l'entorn i dels embassaments de Lanós i de la Bullosa. La vista abraça des del Canigó fins al massís de la Maladeta.
Dificultat física: Alta, a la part final hi ha una petita grimpada i passarem per senders de roca.
Distancia: 17 km
Desnivell positiu acumulat: 950m
Durada: 7h.
Dificultat tècnica: Mitja/Alta. Excursió d'alta muntanya.

Com a alternativa proposem fer el Tomb dels 12 estanys del Carlit, coincident amb l’anterior però sense l’ascens a la muntanya. En aquest cas, l’excursió és assequible per a tothom, té una longitud de 7km, molt ben indicada, un desnivell de 250m i una durada d’entre 2h30-3h30.

·         Aigua
·         Esmorzar i dinar
·         Calçat i roba adequats
·         Aconsellable bastons, protecció solar,  gorra, llanterna  i xiulet.

(Depenent de les inclemències del temps la ruta podria ser modificada)

Dia 24 setembre
Visita a Mont-Louis i als Banys romans de Dorres
Mont-Louis
Fortalesa de Vauban, Patrimoni Mundial de la UNESCO (2008).
Mont-Louis és una de las nou ciutats fortificades creades per Sébastien Le Prestre de Vauban i una de las millors des d’un punt de vista arquitectònic. Situada dins el territori del "Parc natural regional dels Pirineus catalans", a 1.600 m d’altitud, Mont-Louis es troba a la cruïlla de tres territoris històrics o culturals: el Conflent, la Cerdanya i el Capcir.
Banys de Dorres
L’home ha utilitzat aquestes aigües naturals des de la prehistòria (1500 aC) i el seu ús es torna habitual i organitzat a partir del segle XVII. Molt utilitzades a partir del segle XIX.
Als contraforts del massís de Carlit, els banys de Dorres ens reben amb dos estanys a cel obert que ofereixen una vista insuperable sobre el massís de Puigmal i la Sierra del Cadí. La temperatura de les aigües varia entre 39 i 42°.
Per fer aquesta ruta és imprescindible estar federat.
Dia, hora i lloc de sortida: 22 de setembre a les 16:00h davant de l’IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge: 20€ a abonar directament al conductor.
Preu excursió: 95€ (allotjament i menjar, dues nits amb mitja pensió). No inclou els dinars dels dies 23 i 24 (pel 23 podem prendre quelcom de casa o agafar pícnic a l’alberg. El 24 pararem per dinar en algun moment de la tornada).
Per reserva d’Allotjament cal ingressar a BBVA Via Roma 42, ES25 0182 1377 4402 0871 7250.  Indiqueu “Carlit” i el vostre “nom”:
Socis: 45 €
Socis Club Nàutic: 47€
No socis: 50€
Data límit per ingressar: 20 juliol 2017
(L'ingrés ens permetrà saber el nombre de places d'allotjament que hem de reservar amb antelació).

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171