Ruta Circular La Febró – Cingle de la Salòquia – Picorondan – Grau del Gegant – La Febró

Data: 13 de maig de 2018
Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera 630529806

Descripció: Circular que passa per camins diversos, sense dificultats, només les habituals de trescar per les nostres feréstegues muntanyes. Sortirem de la font del Pubill per la pista que s’endinsa pel Barranc de la Foradada. Creuant el barranc pujarem al cingle de la Salòquia fins la Foradada de La Febró. Anirem a buscar la pista que pel damunt de la Serra Plana ens portarà fins el Picorondan, sobre Capafonts. Girarem cua perquè hem de tornar a La Febró pel grau del Gegant. Però abans, com que ens queda a prop, visitarem la font del Bassi i la cova del Corral. No baixarem per aquí, no… ho farem una mica més original! Recularem només una mica, resseguirem el cingle per dalt, passarem de llarg el que crec que és el barranc del Picamill altrament anomenat barranc del Barret i de seguida arribarem al grau del Gegant, molt poc freqüentat, pel que ara sí, baixarem ràpidament el cingle. Sense un sender clar per seguir, anirem tirant avall fins arribar a una pista. Seguint-la per la dreta arribarem a la carretera i tot seguit al punt de sortida.

Nota de la guia: Bona part d’aquesta ruta segueix un track de la Fàtima Sabat, sense el que m’hagués resultat impossible trobar alguns dels camins… També agraeixo al Rafel Ferré i el seu bloc “Camins de les Muntanyes de Prades” per tot el que allí explica i per fer-me agafar més ganes de resseguir els corriols i descobrir racons d’aquestes muntanyes.

Dificultat física: Mitja
Distància: 8km aprox.
Desnivell acumulat: 400m aprox.
Durada4hores de camí sense comptar aturades.
Sortida matinal.

Dificultat tècnica: Mitja
Comarca: Baix Camp

Dia, hora i lloc de sortida: 13 de maig de 2018 a les 07:30h del matí davant del IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars
Aproximació en cotxe: 100 km a/t Salou – La Febró, passant per les Borges del Camp i el Coll d’Alforja.
Despeses de viatge: 5 € a abonar directament al conductor del vehicle.

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu
Circular la Febró” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Calçat i roba adequats
Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza:
 Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171