Ruta Les Fonts del Glorieta

Data: 22 de juliol de 2018
Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Eusebi Curto, tel. 687719168

Descripció: Uns dels indrets més emblemàtics i concorreguts de totes les Muntanyes de Prades: els salts d'aigua del Niu de l'Àliga i les Fonts del Glorieta.

Començarem a caminar des de l'Ermita del Remei, gran edifici barroc a les afores d'Alcover. Allà s'hi troba un gran pàrquing (on cal pagar 2€ per a deixar-hi el cotxe).
Agafarem el camí amb una canalització de l'aigua del Glorieta al costat. Arribarem a una bifurcació de camins. Agafarem el de l'esquerra i tornarem pel de la dreta. Camí de muntanya, entre pissarres que va pujant de manera irregular. Després de passar un pont de fusta i de gaudir d'una petita baixada, passarem per entre les restes dels que creiem són els antics masos de Xarrumba i Camaprim.
De seguida ja ens trobarem davant de les restes de l'edifici conegut com Molins Nous. Són les restes de la Central Hidroelèctrica del Glorieta que va estar en funcionament des del 1903 fins els anys 40 o 50.
Anirem per la dreta i pujarem per un seguit d'esglaons enganxats a les runes de les edificacions. Un cop dalt, cal agafar un corriol cap a baix que queda entre uns arcs i el gran cartell amb fotografies i textos d'informació de l'indret.
Quan veiem el riu, no és encara el Niu de l'Àliga, pero, el lloc ja és meravellós. Val la pena pujar dalt d'una de les gran roques que queden envoltades per les aigües. Al costat, algunes formacions interessants de pedra tosca.
Continuarem uns pocs metres, i ja tenim el Niu d'Àliga al davant.
Després de gaudir de l'indret, pujarem el corriol i reprendrem el camí cap amunt, direcció Mont-ral (si no és vol seguir, proposem fer la tornada no per on hem vingut, sinó per l'altre banda del riu, agafant a la dreta la bifurcació què ens hem trobat quan hem arribat a la central.

Dificultat física: Baixa
Dificultat tècnica: Baixa
DistànciaDistància: 10Km aprox.
Desnivell acumulat: 450m aprox.
Durada: Sortida matinal

Dia, hora i lloc de sortida: 22 de juliol de 2018 a les 08:00h del matí davant del IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge3 a abonar directament al conductor del vehicle.

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu “
Fonts del Glorieta” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Calçat i roba adequats
Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza:
 Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171