Ruta PUJADA AL CANIGO

Data: 13, 14 i 15 de Juliol 2018
Nom de la persona que fa la proposta i telèfon.: Benet Presas 676980776

Programa per pujar al Canigó, o passar el temps visitant aquesta part de Conflent.

La proposta és anar a dormir a l’hotel Mas Fleuri al poble de Vernet les Bains el divendres; no cal anar tots els cotxes junts, el camí més fàcil és autopista fins a Perpinyà, agafar la carretera cap a Prada de Conflent i Vilafranca, i en aquest poble hi ha el desviament cap a Vernet. Des de Salou uns 290 km i unes 3 hores 30 minuts aproximadament: També es pot passar per Manresa, túnel de Cadí, Cerdanya i Vilafranca de Conflent, el camí és més curt amb menys autopista.
El dissabte faríem el Canigó, crec que a mitja tarda estaríem al hotel i el diumenge al mati es pot visitar Els monestirs de Sant Martí del Canigó i Sant Miquel de Cuixà a Prada; també cal visitat Vilafranca que és un del 100 pobles més bonics de França. Qui no vulgui fer el Canigó el dissabte pot agafar el tren Groc a Prada o Vilafranca va fins  a Puigcerdà és poden varies parades en diferents pobles i el recorreguts és dels més bonics que podeu veure en tren d’alta muntanya.

Descripció: Sortim de Vernet cap a Castell i aquí agafem una pista de 5,5 km fins al pàrquing del refugi de Marialles, comencem l’ascensió primer per zones de rierols i verdes fins que arribem al refugi d’Aragó, a partir d’aquí pugem per una tartera fins arribar a la xemeneia final que caldrà grimpar els darrers metres i arribem a un dels cims més emblemàtics del nostre país amb 2.782 metres d’alçada i unes vistes impressionants sobre la Catalunya Nord. La baixada és per el mateix lloc.

De moment s'han reservat 3 habitacions al preu de 348 €, les 3 habitacions els dos dies, es a dir uns 58 € persona les 2 nits, caldria que qui vulgui venir s’apunti aviat per si cal buscar més alotjament. Podren garantir l'allotjament fins al dilluns 9 de juliol, a partir d'aquest dia segur que trobem lloc on dormir pero no sabem a on ni a quin preu.

Dificultat Física: Mitjana
Distancia: 20 km
Desnivell positiu acumulat: 1.150m
Dificultat tècnica: Moderada. Es té que  tenir en compte que és alta muntanya,

PD: El guia pot facilitar detalls a qui estigui interessat i hi ha una variant també que és tornar baixant del Canigo sense fer la segona nit.

Dia, hora i lloc de sortida: 13,14,15 de juliol
Dia 13, sortida Institut Jaume I, Salou a les 15:00h
Dia 14, sortida del hotel 06:00h,  començar a caminar 07:00h

Mitjà de transport: Cotxes particulars.
Despeses de viatge: A donar directament al conductor 20.
Aproximació en cotxe: Desde Salou 290 Km

Socis: Activitat gratuïta
Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250