Circular Santa Magdalena per el Congost de Fra Guerau als Ventadors

Data: 16 de setembre de 2018
Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Benet Presas Tel 636464654

Descripció:

Recorregut de contrastos: El congost és una zona de densa vegetació de ribera que el fa especialment vistós a la tardor i primavera. L’erosió del conglomerat ha donat formes capricioses al rocam que reben noms tan curiosos com La Roca Balladora, els Tres Juradets, els Tres Jurats, el Cap del Mort, la Sella, la Cadireta, el Bisbe, el Formatge, etc. malgrat que la vegetació i el camí quan transcorre per la part més pregona, no ens les deixaran contemplar totes.

Itinerari

Sortirem de l’ermita de Santa Magdalena, anirem per Sant Antoni, el Congost de Fra Guerau i seguirem al costat del riu Montsant fins a iniciar la pujada als Ventadors, després seguirem carenant fins al Pi de la Carbasseta, d’aquí baixarem al Toll del Ou i tornarem a pujar al Pi de la Carbasseta i baixarem a Santa Magdalena.

Dificultat física:

És una excursió exigent físicament i no apta per persones amb vertigen, ja que hi ha una zona molt aèria.
En cas de pluja se suspendria o es canviaria el recorregut.

Dificultat tècnica: Mitjana alta (no apta per persones amb vertigen).

Opcional: Qui vulgui pot reservar taula per dinar a l’ermita de Santa Magdalena al telèfon 626292979 0 977561657. El dinar costa 15€ i és una amanida i carn a la brasa amb escalivada, un músic, aigua i vi. Cal reserva com a molt tard un dia abans.

Distància: 12km

Desnivell positiu acumulat: 700m

Temps aproximat: 5 hores

Comarca: Priorat
Municipi: Ulldemolins

Dia, hora i lloc de sortida:
16 de setembre a les 7:30h del matí davant del IES Jaume I de Salou.

Hora d'arribada a Salou aproximada: 15:00

Responsable: Benet Presas 676980776

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: 5 € a abonar directament al conductor.
Aproximació: Salou-Cornudella-Siurana (40 Km.)
Durada aproximada en cotxe: 40minuts.
Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 5€.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu “Ventadors” i el vostre nom

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.
.
Cal portar: Calçat i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171

Imparteix:  Benet Presas