Ruta circular pel riu Glorieta, passant pel Niu d’Àliga, les Fonts i l’ermita de les Virtuts

Data11 de novembre de 2018

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Lluís Canadell - Eusebi Curto,  618164012 - 687719168

Descripció:
Sortint del Mas Forés, pujarem per la vall del riu Glorieta, un itinerari escènic que uneix tant valors naturals com patrimonials de gran bellesa. La caminada segueix antics corriols que travessen alzinars i boscos de ribera ben conservats, alhora que gaudirem de vistes esplèndides de les muntanyes.
Però si el valor natural de la ruta mereix per sí sol la seva visita, no podem oblidar el ric patrimoni moliner que va sorgir a recer de les aigües dels rius Glorieta, Brugent i Francolí, corrents que van veure créixer durant el s. XVIII i XIX el segon nucli moliner més important de Catalunya després del de Capellades a l’Anoia. Molins com els de Terrers, el de la Central hidroelèctrica, el Molí Nou o el de Més Amunt són alguns exemples d’aquest patrimoni industrial que cal conservar.

Dificultat física:  Mitja baixa
Dificultat tècnica:  Mitja baixa
Distància: 14 km
Desnivell: + - 620m

Durada: Aproximadament 4 hores de camí sense comptar aturades.
Sortida matinal.

Dia, hora i lloc de sortida: 11 de novembre de 2018 a les 9h del matí davant del IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge: 3 € a abonar directament al conductor del vehicle.

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871
 7250.
Indiqueu
Ermita de les Virtuts” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Calçat i roba adequats
Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza:
 Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171