Seminocturna a Siurana

Data: 24 de juliol del 21

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Benet Presas 636 46 46 54

Descripció:
Excursió seminocturna que, començant a caminar al voltant de les sis i mitja de la tarda, s'arriba a Siurana cap a les vuit del vespre, just quan el sol comença a amagar-se per darrere de la carena del Montsant. Si les condicions del temps ens són favorables és un espectacle meravellós, doncs la lluna plena anirà demanant pas a mesura que el sol ens deixi.

Itinerari: Sortim per la pista ampla, on hi ha la cadena, que va seguint tota la muntanya. Anem veient les formes de la pedra erosionada amb coves i forats. El camí va a mitja alçada amb el pantà a la dreta i el riu Siurana per sota. A 3,2 km trobarem, a l'esquerra, el grau de la Trona on i pujarem. Es tracta d'un senderó empinat caragolat i molt bonic amb vistes a la vall. Passem per un conjunt de pedra que té forma de Trona, seguim la marca de PR direcció Siurana on arribarem al voltant de les dues hores després d'haver sortit de l'aparcament. Un cop arribats a Siurana anirem direcció als penya-segats amb vista al pantà. Hi ha unes roques en formes de graons on podrem seure i veure el capvespre del sol. Soparem de motxilla veient l'espectacle tot esperant la sortida de la lluna.

La baixada, ja amb els frontals, la realitzarem per l'antic Camí de Cornudella i que en només 30 minuts ens durà als cotxes.

Dificultat física: Fàcil

Distància: 8 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 300 m

Hores de caminar: 3,  sense comptar aturades

Dificultat tècnica: Sense dificultat per persones que sovint practiquen esport.

Camins i senders

Comarca: Baix Camp

Dia, hora i lloc de sortida: Dissabte 24 de juliol  a les 17:30 h davant IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 5 €.

Cal portar mascareta per anar al cotxe.

Aproximació: Salou-Cornudella-Siurana (40 km.)

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Seminocturna" i el vostre nom

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Sopar de motxilla
Calçat i roba adequada. Penseu que pot refrescar
Aconsellables bastons
Repel·lent d'insectes