Circular El Vilosell – Serra de la Llena

Data: Dia 27 de setembre de 2020

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera, 630529806

Descripció:
La cita d’aquest diumenge ens portarà a les terres de frontera entre la Conca de Barberà i les Garrigues.
La ruta és una circular amb un xic d’aventura i un munt de llocs interessants per visitar. El Vilosell, punt d’inici de la caminada, és un dels pobles més bonics de la comarca dels Garrigues. Des d’aquí anirem en direcció a la Serra de la Llena tot passant per un parell d’ermites, fonts… i per acabar de fer el ple, els calaixos de l’Ereldo, una mena de laberint  natural de roca conglomerada, molt interessant i de gran bellesa. El recorregut pels calaixos va serpentejant entre les roques fins a arribar a la Cova de l'Home Fe. Segons la llegenda, durant les guerres carlines un home s'amagava en aquest forat i de tant en tant sortia i des de damunt la Roca del Sentinella es posava a cridar: 'Gent de Vilanova tingueu fe que la guerra s'acabarà'!
Afegirem un parell més de punts d’interès a la nostra excursió. Pujarem un dels 100 cims, la Punta Curull (1021m). Des d'allà tenim fantàstiques vistes de la Serra del Montsant, de les Muntanyes de Prades i de la plana garriguenca. I cap al final del recorregut farem un tram de la Ruta de les Cabanes de Volta que ens permetrà conèixer una mostra representativa de l’arquitectura popular del Vilosell.

Dificultat física: Mitjana

Distància: 15 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 500 m

Temps de caminar: 5h (sense comptar temps d’aturada per menjar i visita Calaixos)

Dificultat tècnica: Mitjana

Camins i senders

Dia, hora i lloc de sortida: Diumenge 27 de setembre a les 7:30 h davant IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 9 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Mussara" i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient, esmorzar ( i alguna cosa més per si s'allarga una mica), calçat i roba adequats, protecció solar, frontal qui en tingui o llanterna, bastons (aconsellable).

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171

Imparteix: Xantal Romaguera