Vilaplana, Font del Llop, Grau de la Trencanous, Cova dels Patacons, Hospital dels Carlins, La Mussara, Camí dels Garrigots, Vilaplana.

Data: Dia 6 de setembre de 2020

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Benet Presas 636 46 46 54

Descripció:
Sortirem de Vilaplana i pujarem a la Mussara per la part est, passant per la font del Llop (raja aigua) farem el grau de la Trencanous que és una mica exigent, ja que hi ha tres trams curts molt verticals que cal pujar agafat a la corda; arribarem a la cova dels Patacons (lloc on al començament de la dictadura s’amagaven 3 germans republicans); arribarem a prop de les antenes i baixarem cap al barranc de les Tosques, abans d’arribar-hi trencarem pel Maset de les Tosques i començarem a pujar fins a arribar a la balma anomenada Hospital dels Carlins (lloc en el qual es refugiaven i recuperaven els ferits en una Carlinada) d’allà pujarem a la carretera pel mas de Joan Pau i anirem fins a la Mussara, després baixarem per Garrigots; si fos molt tard podríem baixar més ràpid per Tosques o Campanilles.

Es una excursió molt bonica de pujada, exigent per el desnivell, per la distància i per el grau de la Trencanous, però tots els que esteu acostumats la muntanya podeu fer-la perfectament. A més pugem a la Mussara per l’est i baixem per l’oest i es bonic veure la volta circular que es fa.

Dificultat física: Mitjana

Distància: 20 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 850 m

Dificultat tècnica: Mitjana

Camins i senders

Comarca: Baix Camp

Dia, hora i lloc de sortida: Diumenge 6 de setembre ta les 7:00 h davant IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 5 €.

Cal portar mascareta per anar al cotxe.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Mussara" i el vostre nom

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aconsellables bastons

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171