Del Castell del Catllar fins a Sant Simplici

Data: Dia 14 de març del 2021
Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado, telèfon 630240227

Descripció: Anirem  del Castell del Catllar fins a Sant Simplici, dos fenomenals miradors del Camp de Tarragona.

Iniciarem la ruta al Castell del Catllar que s’alça damunt les restes d’un poblat de l’edat de bronze, en un turó que dominava un dels meandres del riu Gaià. Seguirem  pel camí medieval que portava a Tarragona fins arribar a Sant Simplici, segon mirador  del recorregut, amb vistes espectaculars. El turó i la desapareguda torre  de guaita van ser freqüentats per avistadors de pirates al llarg dels segles XVI i XVII, i més tard per algun soldat durant la batalla del Catllar, un dels episodis del setge de Tarragoona durant la Guerra dels Segadors. Ja de tornada podrem observar des del camí els Abrics de l’Apotecari, conjunt de balmes calcàries declarades Béns Culturals d’interès Nacional per les seves troballes prehistòriques i ens acostarem al Mas de Cosidor.

Dificultat física: Fàcil
Distància: 11’13 km
Desnivell positiu acumulat: 203 m aprox.
Dificultat tècnica: Fàcil
Durada aproximada caminada: Matinal

Dia, hora i lloc de sortida: 9,00 h del matí davant del IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 2 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Sant Simplici" i el vostre nom.

Recordeu CAL ESTAR FEDERAT I PORTAR EL CARNET, no podrà venir qui no tingui la targeta federativa

Aconsellables bastons

Organitza: Club Excursionista Salouenc 681188171