RUTA: Almatret, mines de l´Espanyola i el duro, embarcador d´Almatret, fàbrica de ciment, mirador de la fàbrica, mina del Ricard i mirador de David Duaigües.

Data: Dia 17 d'octubre 21

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Avui farem una excursió pels voltants de l'únic poble del Segrià que toca al riu Ebre i també veurem unes quantes mines de carbó de lignit de les catorze que van existir al terme d'Almatret. Situades dins de la conca minera de Mequinensa en funcionament fins a mitjans del segle XX.
Sortirem de Salou i anirem en direcció a Mora La Nova on agafarem la carretera cap a Lleida. Ens desviarem a Maials on anirem a buscar la carretera local D'Almatret. Una vegada arribem. Anirem direcció a l'Embarcador. Per una pista asfaltada. Aparcarem als cotxes al costat d'una caseta; deixant la pista que baixa cap al riu i n'agafarem una altra de terra per la qual farem cap a la "Mina de L'Espanyola" on trobarem l'antic carregador de carbó a més podrem observar restes materials de l'activitat minera del passat. Després pujarem muntanya dalt i passarem pel costat de la "Mina del Duró". Tot seguit baixarem per una senda i farem cap al "Camí vora L'Ebre" que ens portarà a tocar-lo amb els dits de les mans. Veurem "L'Embarcador", zona de lleure de l'antic Poblat de la Fàbrica. Continuant per la pista amunt cap al "Mirador de la Fàbrica" on gaudirem d'una panoràmica del curs de l'Ebre i d'una perspectiva aèria de la "Fàbrica de Ciment Portland del Ebro, S.A. ". Després agafarem un corriol que s'enfila i passarem per davant de la boca de la "Mina del Ricard". Més enllà veurem les restes dels edificis on s'allotjaven els miners. Continuarem per la senda que va pujant pel bosc acabant al "Mirador de David Duaigües" des d'on podrem observar una magnífica vista sobre el riu Ebre i part del marc natural dels "Tossals D'Almatret" un conjunt de costers calcaris sobre L'Ebre.

Dificultat física: Mitjana
Distància: 12,87  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 617 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitjana
Durada aproximada caminada: 7,00 h. (sense comptar temps d’aturada per menjar)

Dia, hora i lloc de sortida: 17 d'octubre, a les8:00 h del matí davant del IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 8 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

Socis CEC Cambrils: GratuÏta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Almatret" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€)

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons