Matinal per la Serra de l´Esteve, muntanyes de Tivissa-Vandellòs

Data16 de gener del 2022

Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:
En aquesta ocasió farem una circular per la poc coneguda Serra de l’Esteve que s’eStén entre els municipis de Tivissa (Ribera d’Ebre) i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp). Deixarem el cotxe al costat d’una antiga pista i anirem seguint sempre fites de pedra per senders poc transitats, anant guanyant alçada fins a arribar a la carena. Els dos punts emblemàtics són el castellet de l’Esteve i la roca foradada, però tot el sender està ple de racons i vistes preciosos. Ens ho prendrem amb calma per gaudir del paisatge plenament. Això sí, imprescindible portar pantalons llargs. La vegetació és de la típica brolla mediterrània esclarissada, molt pedregosa i plena d’argelagues. Tot i això, el camí no representa cap dificultat per persones acostumades a caminar per la muntanya. Al castellet de l’Esteve, una formació rocosa molt original, qui vulgui hi podrà pujar, hi ha una cadena que facilita l’ascensió al cim.

Dificultat: És una excursió fàcil per tothom que estigui acostumat a anar a la muntanya.

Distancia: 9 km

Desnivell acumulat: 450 m

Hores de camí sense comptar aturades: 3,45 h

Sortida Matinal
Dificultat tècnica: Mitja/Baixa

Dia, hora i lloc de sortida: 16 de gener a les 8 h davant del IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  5 € a donar directament al conductor.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal abans de dissabte

Socis CEC Cambrils: Activitat gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “S. Esteve” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats- pantalons llargs-, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.