Marçà-Carrerada De Les Taules-Portell De La Punta-Cingle Del Calas-Lo Grauet –Mas De Cosme-Cami De Ricorb-Marça.

Data: Dia 13 de febrer 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Sortirem de Marçà als 315 mts d'altitud per agafar la “Carrerada de les Taules”, antiga via de comunicació principalment pel pas del bestiar i alguns masos aïllats de la Serra de Llaveria.
Al final de la pujada arribarem a la “Caseta de la Vall”. Aquí comença una àmplia parada de vinya i enllaçarem amb una pista direcció sud, que va planejant al costat dels conreus de vinya.
Caminarem per la partida dels Cocons. Arribant a una cruïlla de tres pistes, agafarem un sender que s'enfila direcció a Llaveria. Visitarem la cova coneguda com "El Forat  de Llavería”, i pujarem per un pas rocallós que fa com unes graonades fent cap al “Portell de la Punta" als 695 mts. d'altitud.
Haurem arribat al “Cingle del Calàs”. Anirem resseguint l'esvelta i aèria cresta per damunt de blocs de pedra  de roca calcària.
Trobarem, de sobte, les restes de l'avioneta que es va estavellar aquí l'any 1994; abans del final del cingle i per terreny rocallós i de mala petja anirem baixant fins arribar a al “Pla del Grau" als 689 mts d'altitud.
Allí estarem al peu d'un grau conegut amb el nom del “Grauet o del Llop”. Mitjançant unes cadenes ben ancorades a la roca, el baixarem fent cap al “Racó del Pagès” per un sender planer. Al final descobrirem dues edificacions mig amagades que pertanyen al “Mas de Cosme”, era un dels masos més allunyats dels nuclis poblats del municipi de Capçanes. Allí agafarem el “Camí de Ricorb”  per tornar a Marçà.

Dificultat física: Moderada, per persones acostumades a caminar per la muntanya i tenint en compte que hi ha passos aeris i algun pas amb cadenes.
Distància: 15,11  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 423 m aprox.
Dificultat tècnica: Moderada, hi ha alguna grimpada, exposició al buit i pas equipat amb cadenes.

Dia, hora i lloc de sortida: 13 de febrer de 2022 a les 8,00 h. Del mati del IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 6 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Marçà" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i apuntar-se abans de divendres.

Excursió de dia sencer

Esmorzar i dinar