Avencots dels Motllats de la Pona i altres meravelles

: 29 de maig del 2022

Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció: Es tracta d’un conjunt d’esquerdes de 1.178 metres de recorregut i fins a 44 metres de desnivell a 964 metres sobre el nivell del mar (només el racó) al cingle nord-oriental dels Motllats de la Pona sobre el barranc de Mas del Panxo, direcció SE a NO. Tot el llarg de la Cinglera dels Avencots disposen des del racó dels Grans Avencots fins l`Avenc de la Roca del Migdia de 3 entrades inferiors i 3 superiors.

Si coneixes els Avencs de la Febró, els Avencots et sorprendran! Difícils de localitzar, ofereixen un laberint de passadissos estrets entre roques, obacs i humits, amb un encant especial.

Gaudirem d’aquest microclima, vegetació i geologia tan singular!

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat : Mitja. Atenció! Hi ha algun pas força estret entre roques i algun pas amb cordes i cadenes.

Distància: 7,00  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 250 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitja

Dia, hora i lloc de sortida: 29 de maig a les 7,45 h davant del IES Jaume I
Tornada prevista sobre les 15h.
Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  5 € a donar directament al conductor.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal abans de divendres 27

Socis: Activitat gratuïta.
Socis CEC Cambrils: Gratuïta
Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Avencots” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc i CEC. Cambrils