Sortida emblemàtica a la Vall d´Aísa ( Osca) el 15-16 i 17 de juliol

Data del 15 al 17 de juliol.

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Sortida de Salou el divendres a la tarda per anar a l'hotel i sopar a Aísa.

Dissabte:
Podrem escollir entre una excursió d'uns 13 km i uns 1000 m de desnivell aprox. o una de 5/6 km amb un desnivell d'uns 400 m aprox.

Curta: Ressenya excursió "Puerto de Aísa"
Aquest estiu visitarem el municipi d 'Aisa. Històrica població situada a la capçalera de la vall del riu Estarron. Amb un conjunt arquitectònic de marcat tall medieval que estén la seva superfície al nord i al sud d'aquest gran massís que compren: La Liena del Bozo, Garganta i Aspe, amb bons ports i pastures d'alta muntanya.
Podem fer dues excursions per aquesta vall: una al "Puerto de Aisa" i l'altra, l'ascensió al seu massís més occidental: " La Liena del Bozo" i una altra opcional el diumenge a la Vall de Canfranc al "Cim Carniceras i Gabardito".
Agafarem des d’Aisa la carretera d'uns vuit quilòmetres que ens conduirà a la "Cleta "que significa: tanca. Aquí deixarem els vehicles per començar aquesta circular senyalitzada com SL-HU105. Abans de travessar la tanca, tenim un mural d'informació de la ruta. La creuarem i per un costerut tram de ciment accedirem a l'impacte visual d'aquests tres grans massissos. Ens trobarem en un ampli circ bicèfal, passarem per un altre mural i pujarem pel "Barranco de Igüer" per apropar-nos al primer paredó per l'ample camí que ens enllaçarà amb el GR 11.1 en el seu tram entre dos colls: el del "Boco" a l'oest i el de "La Magdalena" a l'est. En l'arribar sobre els 1700/1720 metres d'alçada trobarem el sender d'ascens a l'"Aspe". Estarem en el punt més alt de la ruta. Aquí deixarem el GR11.1. En 10 minuts localitzarem el desviament cap a la "Surgencia de el Chorrotal" lloc de naixement del riu "Estarron". Una vegada acabada la visita tornarem a la cruïlla anterior i aviat arribarem al punt de sortida donant per acabada aquesta curta, però espectacular volta sota les muntanyes del "Circ d'Aisa".
Durada: 2h.15 m
Desnivell de pujada: 280 m.
Desnivell de baixada: 280 m.
Distancia horitzontal: 6,8 km
Hora de sortida: 08.00 h

Llarga:  Ressenya excursió "Liena del Bozo"

Sortirem del paratge de la "Cleta". Travessarem la tanca i creuarem el barranc emprenent la pujada per al PR SL-H105. Ens creuarem amb el GR.11.1 i aviat trobarem un abeurador. A continuació una gran pedra. Allí buscarem un sender por evident a la seva esquerra que ens portarà al món de Lienas. Pujarem per un corriol poc visible que va deixant darrere els enormes paredons de la "Liena de la Garganta" per introduir-nos dins d'un circ petri bicolor on es barregen el color blanc de les calcàries amb el vermell dels gresos. Assolirem les roques dels contraforts de "La Liena del Bozo" pujant per una xemeneia. Una vegada superada farem cap a una petita vall penjada i la seguirem fins al final del circ per pujar al coll "Brecha Wallon 2.330 MTS" que ofereix unes extraordinàries vistes al nord sobre el "Valle Esper". Continuarem en direcció NW per agafar-nos a la paret per escometre l'ascens al cim de "La Liena del Bozo de 2.559 MTS". La tornada la farem pel "Barranco de Igüer". En uns tres quarts d'hora connectarem amb el GR11 per assolir el "Collado del Bozo 2.019 MTS" al que arriben el GR11 i el GR11.1 des de Lizara, sent aquest últim el que hem d'agafar per baixar a la "Zona de Izagra"amb el seu ibón colmatat i dolmen. Vestigis megalítics de la zona de "Los Valles Occidentales". Seguirem pel "Valle de Igüer" que ens portarà al punt de partida. Habent fet un cim en un dels grans de la vall.
Durada: 6h 30 m
Desnivell de pujada: 1.150 m.
Desnivell de baixada: 1.150 m.
Distancia horitzontal: 13,5 km
Hora de sortida : 07.00 h

Diumenge:
Per a qui vulgui:

Ressenya excursió: Cim Carniceras, Gabardito

Pujar a Gabardito des de Canfranc és un bonic passeig de mitja jornada amb l'opció de desviar-se per visitar el cim "Carniceras" amb unes vistes espectaculars sobre la vall, el barranc de Ip i el cordal de Lecherines. L'ascens està plantejat pel "Barranco los Meses" i el descens pel "Barranco de Aguare" , més curt però més tècnic amb algun tram de brusc descens.
Deixarem els cotxes a la parada del bus, just a la carretera i agafarem el GR11.1, Trobarem un petit refugi i passarem per una curiosa font: "Fuente de la Pajeta". Creuarem diverses zones d'escalada i per un tram de camí empedrat ens ficarem de nou dins del bosc que ens portarà a un encreuament de camins. Seguint direcció a la "Fuente de los Abetazos" de bones i generoses aigües. El camí de mica en mica s'empina i zigzagueja en curt. Aviat veurem un cartell en un desviament que assenyala el "Pico Carniceras" al que podem accedir opcionalment guiats per fites de pedres, arribant a una mena de balcó amb una gran panoràmica.
De tornada ens incorporem de nou al camí i continuarem fins a la "Majada de Gabardito" antany una gran extensió de pastures. En aquest lloc deixarem el GR11.1 . i farem el descens pel "Barranco de Aguare" en el que baixarem per un tram de pendent escarpada amb l'ajuda d'unes cadenes i estreps metàl·lics per anar al final del barranc. Sortirem a la carretera, creuarem Canfranc, fins a situar-nos a la parada del bus.

Horari: 3 h.
Desnivell de pujada: 500 m
Desnivell de baixada: 500 m
Distancia horitzontal: 7 km
Sentit de la ruta: circular
Hora de sortida: 08.00 h.

ATENCIÓ:

1.Portar millor botes que sabatilles degut a trams llargs de pedreres inestables.
2. Portar força aigua, no trobarem fonts.
3.Portar barret o gorra , gafas de sol y protector solar ja que a la ruta no hi ha ombres.
4.En el "Barranco de Iguer" hi ha cascades i gorgs d´aigua per banyar-se. Tot depen de l´aigua  que baixi pel barranc.
5.Procurar no colocar res per fora de les motxilles per evitar enganxades a les roques per on passarem i perdues d´equilibri.
6.Per aquesta Vall hi ha força plantes tóxiques .Una de ellas es la : ACONITO que té une tóxina la "ACONITINA que es un dels verins mes potents del mon vegetal.La seva flor floreix al juliol.
7.Trobarem ramats de bestiar pasturant pels prats . Si no els molestem passarem desapercebuts.
8.Penseu bé l´excursió que voleu fer.

Allotjament:
Allotjament Rural Valle de Aísa:
Disposa de 2 habitacions de 4 llits amb bany al passadís i 4 habitacions de dos llits amb bany.
Preu per habitació: la de 4 costa 90 € l'habitació i nit. La de 2 costa 65 € per habitació i nit.

Fan esmorzars a 6,5 €
Preparen entrepans si algú vol per endur-se a l'excursió i no els porta de casa
Hi ha restaurant per sopar, amb un menú de 25 € o carta (han comentat que el menú és abundant)

Adjunto enllaç per tal que pugueu donar un cop d'ull. Si algú vol buscar-se altre allotjament, que ens ho comuniqui per poder coordinar tot bé.

És molt important que qui estigui interessat a venir ens ho comuniqui aviat i faci una reserva de 20 € perquè ens demanen paga i senyal.

Tenim temps d'apuntar-se fins dissabte 25 de juny

Mitjà de transport, vehicles particulars.
Cost del viatge:
Km 298,8 x 2 (anar i tornar) = 597,60 km
597,60 x 0,40 (cost benzina i cotxe) = 239,04 € a repartir entre els ocupants del cotxe, incloent-hi el conductor. Si al cotxe n'hi van 4, el cost per persona és de 59,76 €

La idea és crear un grup de Whatsapp, com fem cada any, i anar aclarint dubtes i responent preguntes que puguin sorgir.

Socis: Activitat gratuïta
Socis CEC Cambrils: Activitat gratuïta
Socis del Club Nàutic: 2 €

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu "Aísa" i el vostre nom.

Recordeu que, s'ha de tenir llicència, qui no la tingui, es pot fer una llicència temporal pel dia de l'excursió.

Cal portar:

Aigua suficient
Caldrà portar esmorzar i dinar de motxilla pel dissabte (si no l'encarregueu a l'hotel)
Calçat i roba adequats

Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.