Circular per l´Ermita de sant Antoni, Montsant.

Data: 15 de gener de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Itinerari: Ermita De Sant Antoni-Grau del Llop-Punta dels Pins Carrassers-Grau de la Cornereda -Tres Juradets - Camí del riu Montsant - Congost de Fraguerau - Ermita de sant Antoni.

Descripció: El Grau del Llop També conegut per "Pas del Rabassa", és un dels camins més atractius per pujar a la Serra del Montsant pel cantó d'Ulldemolins. Aquest grau ens ofereix una immillorable vista del ”Barranc dels Pèlags”.
El Grau de la Cornereda o Cornalera ve de la paraula córner, arbust amb propietats remeieres, conegut amb el nom de Corniguer.
Situats en el poble d'Ulldemolins agafarem la pista que ens acostarà a l'Ermita de Sant Antoni. Tot seguit caminarem en direcció a la bassa d’Aigua. Entrant en un bosc de pins que és l'entrada al ”Grau del Llop,” el sender va fent unes llaçades pujant fort. Poc després avançarem per una lleixa sota el “Cingle de la Trona“ arribant a una balma molt ampla, amb el terra herbós. Al final per una torrentera molt dreta farem cap al Cim del Grau del Llop. Tenim davant la fondalada que ocupa al fons el “Barranc dels Pèlags”. Des del pal indicador avançarem cap a l'oest i aviat veurem el cim dels “Pins Carrassers de 1.059 metres”. Més endavant trobarem una bifurcació de camins. Agafarem el que baixa al riu pel “Grau de la Cornereda”. Ara el sender baixa fort cap a l'esquerra, fent giragonses davallant per una canal i fent un grauet. Tindrem bona panoràmica sobre l'engorjat del riu Montsant i de la “Serra la Llena”. Anirem baixant fort i de sobte veurem a la nostra esquerra damunt d'un estrat de roca tres grans tormos arrenglerats són “Els tres Jurats”. Després de visitar-los i fer fotos, farem cap al “Camí del Riu” i tot seguit passarem per la reserva de fauna salvatge del “Congost de Fraguerau” que ens sorprendrà amb les seves cingleres arrodonides de formes capricioses. Tot seguit arribarem a un engorjat conegut com “Les Cadolles Fondes”. Val la pena atansar-nos-hi. Després de la parada, al cap d'uns minuts trobarem el pal indicador del GR65-5 o del Camí de Sant Jaume (tram de Tarragona a l'Aragó) que ens portarà al punt de partida. Passant per uns camps de conreu d'ametllers.

Nota: al refugi de l'ermita de sant Antoni hi ha servei de bar i àrea de lleure amb taules i barbacoes i preparen menjars per encàrrec. Telèfon de contacte 722297552 o info@lasomereta.cat.

Excursió matinal

Dificultat física: Moderada per a caminadors acostumats a caminar per la muntanya
Distància: 10,26   km aprox.
Desnivell: 744 m aprox.
Dificultat tècnica: pujades i baixades de forts pendents.

Dia, hora i lloc de sortida: 15 de gener de 2023 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 60 x 2=120 km
120 km x 0,35 despesa cotxe = 42 € per cotxe
42 €: 4 ocupants = 10,50 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Sant Antoni" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Esmorzar
Aconsellables bastons