Castell d´Olèrdola – Balmes de Can Castellví i Can Ximet

Data: 26 de març de 2023

Nom de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227

Descripció:  Sortirem de l’aparcament del Castell d’Olèrdola i ens dirigirem al Pla dels Albats i Santa Maria on podrem observar restes d’enterraments excavats a la roca. Seguirem la pista que envolta el Castell, camí de Daltmar, que coincideix amb el GR-92. Després de La Malesa, per un corriol, en dirigirem al Forn de calç de Can Castellví, un dels més ben conservats de Catalunya. Més endavant seguirem un petit tram de carretera que abandonarem en passar per davant de can Castellví. A partir d’aquí seguirem un camí que ens portarà al pas de la Maricel, amb grapes i cadenes que ens ajudaran a arribar a les Balmes de Can Castellví i Can Ximet.. Després de visitar-les tornarem enrere i pujarem pel mateix pas equipat reprenent el camí que havíem deixat. Travessarem el Camp del Nis i per altre pas equipat prendrem el senderó que ens portarà a la Font de l’Ametlló. Arribarem al Pla del Sabinar i continuarem pel Fondo de la Vall. Ens desviarem per visitar la cova de Segarulls i començarem la pujada al Castell passant per Les Fontanilles i la Font de l’Alba. Arribats a l’aparcament del Castell dinarem i qui ho desitgi podrà fer la visita del Conjunt monumental d’Olèrdola. Hi ha algun tram bastant aeri per la qual cosa no és aconsellable per a persones amb vertigen.

Dificultat: Moderada.

Distància: 12,43 km
Desnivell positiu: 350 m

Durada: Tot el dia

Dificultat tècnica: Moderada pels passos equipats.

Dia, hora i lloc de sortida: 26 de març a les 8:00 davant de l'IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
71 km x 2 = 142 km
142 km x 0,35 despesa cotxe x km = 49,7 € Despesa  x cotxe
49,7 : 4 = 12,45 € x persona en vehicles de 4 ocupants.

Socis CEC Cambrils, gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu: “Olèrdola” i el vostre nom.

Recordeu que és obligatori portar la Targeta Federativa, per fer la temporal, aviseu a en Miquel Boix abans de divendres

Calçat  i roba adequats, esmorzar, dinar  i aigua suficient
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza: Club Excursionista Salouenc.

M'APUNTO