Circular: Aitona-Serra Brisa-les Tres Creus-Pantà d´Aitona-Mirador i ermita de sant Joan de Carratala-Tossal de la Serra Llarga-Aitona.

Data: 18 de març de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Descripció: Ruta circular pels camps del voltant D'Aitona aprofitant de trobar-nos al mes de març, moment de la floració d'arbres fruiters.
Sortirem D'Aitona en direcció a la "Serra de Montefiu" i a continuació cap a la "Serra Brisa" fins a trobar el seu vèrtex geodèsic. Els seus 231 metres d'altitud fa que sigui una magnífica talaia que ens permet gaudir de grans vistes de l'entorn de camps en flor. Caminarem pel peu de la "Serra Brisa" passant per alguns escenaris immortalitzats pel corresponsal de guerra "Robert Capa", durant la "Batalla del Cap de Pont de Serós" del novembre de 1938. Tot seguit, pujarem al "Turó del Calvari" amb les seves tres creus, i després ens desviarem cap a la zona del "Pantà D'Aitona" per arribar-nos al "Mirador i Ermita d'origen romànic de Sant Joan de Carratalà" on gaudirem d'una gran panoràmica del "Baix Segre" pintat de taques de color rosa. Més tard, baixarem pel sender pel peu de l'allargat "Tossal de la Serra Llarga" i entrarem a Aitona per la part alta del carrer de Fraga.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Mitja
Distància: 15,28  km aprox.
Desnivell: 260 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitja.

Dia, hora i lloc de sortida: 18 de març de 2023 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 126 x 2 = 252 km
252 km x 0,35 despesa cotxe = 88,2 € per cotxe
88,2 €: 4 ocupants = 22 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Porrera" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim divendres per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons