Excursió al Massís del Port

Data: 16 d'abril de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Itinerari: L'Espina pel barranc del carrer Ample; des d'Horta de sant Joan.

Descripció: Recorregut en el tram de pujada d'excursió geològica. Travessarem l'antiga pedrera d'extracció de marbre. Tot seguit el " Barranc del Carrer Ample" ens introduirà en un paisatge rocallós on els plecs estratificats, els sinclinals i anticlinals, seran els protagonistes. Al capdamunt de tot arribarem a les "Rases de Maraco" una sèrie de prats per tota l'extensió d'aquests lloms desforestats. On farem el cim de "L'Espina de 1.181 m. "vèrtex geodèsic".

Sortirem de "L àrea recreativa de la Franqueta" i entrarem tot seguit a la llera pedregosa del "Barranc del Carrer Ample". Fen cap a la confluència amb el "Barranc del Riu-Sec" el qual el deixarem i seguirem cap a la dreta, passarem pels "Estrets de Palanquetes" i trobarem la "Font de les Baranes". Entrant en una zona d'estrats sinclinals on la roca, la llum i l'espai guanyen protagonisme. Arribarem a una gran planícia i visitarem la "Cova del Frare" i després de la visita continuarem pujant per una sendera que fa giragonses i entrarem a les "Rases de Maraco" on trobarem el GR-7. Veurem de pas el que queda del "Mas de Maraco" i en el "Coll D'Alfara" abandonarem el GR-7 per fer la curta pujada a la "Punta de L'Espina" on gaudirem de magnífiques vistes en tots els vessants. Un cop descansats baixarem pel llom de la carena per arribar a la capçalera del "Barranc del Rosset" que començarà un ràpid descens que ens portarà al "Bassis de la Muntanyola". On sortirem a una pista que seguirem fins al "Coll del Triador" per deixar-la i agafar un sender en direcció al "Coll de Botana". La baixada des d'allí ens portarà per la "Vall de Franxo" al seu Mas i a la seva Font. Fen cap al "Coll del Llop" i gairebé al final veurem el "Mas de Quiquet", sortint a la pista per la qual hem iniciat l'excursió.

Si vols portar el teu pelut a caminar per la muntanya, recorda que l'has de portar lligat, segons ens exigeix la normativa.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Exigent pel desnivell acumulat
Distància: 17,35  km aprox.
Desnivell: 620 m aprox.
Dificultat tècnica: Trams de recorregut amb pendents i sense traça de sender.

Dia, hora i lloc de sortida: 16 d'abril de 2023 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 115 x 2 (anar i venir) = 230 km
230 km x 0,35 despesa cotxe = 80,05 € per cotxe
80,05 €: 4 ocupants = 20,13 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Els Ports" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons