Circular pel Montsant

Data: 21 de maig de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Itinerari: La Morera-Grau de l'Espinós-Comellar de la Cova de l'Os-La Llibreria-Pont Natural – Clot d'en Guasc-Barranc del Vidalvar-Cova Soronelles-Grau de la Grallera-La Morera.

Descripció: Ruta  circular de 13 kms que passa per alguns senders i paratges poc freqüentats com: “La Llibreria” que és una cinglera fragmentada en grans blocs de roca com uns llibres arrenglerats que permeten el pas al seu interior a través d'unes grans esquerdes.”El Pont Natural” que és un arc de roca de 5 metres d'alçada i bonics racons com la “Teixeda del Clot d'en Guasc” i la “Cova Soronelles” una gran, ample i fonda balma.
Sortirem de la “Morera del Montsant” per la part alta seguint els senyals del GR-171. Bifurcació per anar al “Grau de Salfores”, seguirem pel camí encimentat i més amunt passarem pel costat dels dipòsits d'aigua. Trobant una altra cruïlla i anirem pel sender del “Grau de l'Espinós” que ens portarà a la “Serra Major” cap a un pal indicador que indica direcció a Cabacés. Al cap d'una estona deixarem el GR-171 i agafarem un sender en forta baixada que és el camí del “Comellar de la Cova de l'Os” arribant a la balma. Un cop visitada, anirem en direcció contrària per trobar el “Grau dels Bous” el qual ens portarà a l'indret conegut com “La Llibreria”. Després d'haver passejat entre els “llibres”, resseguirem el cingle amb bones vistes dels “Ventadors”. Poc després tindrem a la vista el “Pont Natural”. Un cop fetes les fotos de rigor, agafarem un sender que puja passant pel costat dels marges del “Tros del Celestino”. Més endavant trobarem un pal indicador i seguirem la direcció de “La Font de la Canaleta”, que no raja. Una vegada passada, prendrem un sender a l'esquerra que puja a la “Serra Major" pel vessant esquerre del “Barranc del Vidalbar”. Passarem per la “Teixeda del clot d'en Guasc” i tot seguit farem cap a la “Cova del Soronelles”. Per un corriol pujarem a ” la Serra Major” i allí agafarem el sender del “Grau de la Grallera “ que, en forta baixada  ens portarà al punt de sortida.

Si vols portar el teu pelut a la sortida, recorda que, segons la normativa vigent, l'has de portar lligat.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Mitjana
Distància: 13  km aprox.
Desnivell: 1140 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitjana, excursió no apta per a gent amb vertigen

Dia, hora i lloc de sortida: 21 de maig de 2023 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 47 x 2 (anar i venir) = 94 km
94 km x 0,35 despesa cotxe = 32,90 € per cotxe
32,90 €: 4 ocupants = 8,25 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Montsant" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons