Rojals - Portell de la Colomera – Rojalons - Rojals

Data14 de maig del 2023
Nom de la persona que fa la proposta:
Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:  Excursió circular amb sortida i arribada a Rojals. Seguim el GR171 pel vessant obac del barranc de La Vall en direcció Montblanc. Després de passar per la Font del Burxoc deixem el GR i continuem a la dreta per un corriol que segueix recte sense perdre quasi altura. Uns centenars de metres més enllà deixem aquest camí i agafem un corriol a la dreta. En pocs minuts ja som al començament del Portell de la Colomera. En aquest punt hi ha una petita grimpada amb una corda. El portell de la Colomera és un racó esplèndid amb bona panoràmica i unes formacions rocoses espectaculars. De segur ens hi entretindrem una estona fent fotos i resseguint, qui ho vulgui, la lleixa aèria que hi trobarem. No és necessari passar-hi per continuar el camí. Un cop visitat aquest entorn, continuem pujant pel corriol i arribem a la part superior, ara ja ben planera. Agafem pista a l’esquerre que ens porta fins a Rojalons. Arribem a la carretera de pujada a Rojals, la seguim uns metres i trenquem a l’esquerre per una altra pista. Just travessat el barranc de la Baella, a la dreta un pal indicador ens assenyala el PR-C 17 provinent de Vilaverd que ara ja seguirem fins a Rojals de pujada. El PR arriba al Coll de Rojals i ja tenim a tocar el punt inicial de sortida.

Si algú vol portar el seu pelut, recordeu que l'ha de portar lligat durant tota l'excursió, segons normativa vigent.

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Mitja
Dificultat tècnica: Mitja

Distància: 10 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 450 m aprox.

Dia, hora i lloc de sortida: 14 de maig a les 8:00 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Matinal

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
51 km x 2 = 102 km
102 km x 0,35 € = 35,7 € per vehicle.
35,7 : 4 = 8,92 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal divendres 12 de maig

Socis: Activitat gratuïta.
Socis CEC Cambrils: Gratuïta
Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “Rojals” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc

M'APUNTO