Farena i el Pinetell, congost de l´Esqueix

Data: 2 de juliol de 2023

Nom de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227

Descripció: Aparquem el cotxe a l’entrada de Farena i anirem a buscar un indicador amb direcció la Bartra. Seguirem el camí dels Escolls i l’antic camí del Pinetell. Després de passar pel Pinetell agafarem un camí que ens portarà al mirador de la Roca del Lloro  amb vistes espectaculars sobre la vall del riu Brugent. Seguirem endavant fins arribar a una esquerda entre roques, el pas de l’Escletxa o de l’Esqueix, el passarem ajudant-nos de cordes per arribar als basals. Si hi ha prou aigua qui vulgui podrà remullar-se. Després continuarem camí seguint la llera del riu passant prop d’antics molins testimonis d’un passat ple d’activitat (del Castlà, de Vilalta, de Cristí, de Borrós i finalment el molí d’en Fort, que està restaurat). Passat aquest últim continuarem pujant per una pista asfaltada que ens portarà a Farena.

Si tens un pelut i el vols portar, recorda que has de portar-lo lligat, segons normativa actual.

Dificultat: Moderada.

Distància: 11,6 km

Desnivell positiu: 422 m

Durada: Matinal

Dificultat tècnica: Fàcil/ Moderada

Dia, hora i lloc de sortida: 2 de juliol a les 8:00 davant de l'IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
44 km x 2 = 88 km
88 x 0,35 (€ x km) = 30,80 € per vehicle
 : 4 (ocupants de vehicle) = 7,7 € per persona en vehicle de 4

Socis CEC Cambrils, gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu: “Farena” i el vostre nom.

Recordeu que és obligatori portar la Targeta Federativa, per fer la temporal (Cost 5€) aviseu a en Miquel Boix màxim dijous a les 12h.

Calçat  i roba adequats, esmorzar  i aigua suficient
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza: Club Excursionista Salouenc.