L´excursió del XV Aniversari! Una volta per la “vall de Cortiella”

Data:
 11 de juny de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Descripció: Excursió que recorre part del vessant prioratina del terme d'Alforja.

Sortirem del Coll de Cortiella 696 m, situat al terme d'Alforja i tot seguit agafarem la sendera de l'antic camí del llogaret de La Garranxa, que va ser el primitiu poble de Porrera. Anirem caminant i observant el fons de la vall veient una edificació i plantacions de vinyes. Poc abans d'arribar a l'inici d'una forta baixada abandonarem la sendera i anirem cap dins del bosc, sense camí definit i sempre en direcció oest entre els termes d'Alforja i Porrera. Caminarem sota una galeria de pins i alteroses alzines que les fulles caigudes converteixen el terra en una enorme catifa de fullaraca.

Tot i anar superant entrebancs en mig d'aquesta vegetació, costa d'imaginar-nos cap on anem. Al final de tota aquesta carena boscosa, farem cap a una petita esplanada a la cota 678 m. Veurem una immensa panoràmica en totes direccions i davant nostre el cim de La Roca del Llamp de 707 m . Tot seguit davallarem per una traça difusa de sender de pedra descomposta que baixa esbiaixada. Trepitjarem una petita tartera que enllaçarà amb les restes d'una antiga pista minera que ens portarà a la Bocamina del Covo, antiga explotació minera. Un cop visitada seguirem per la pista i passarem a frec del Mas Blau, conegut anys enrere com el Mas del Telefonista que era la seu de l'oficina de les mines. Més avall deixarem a la dreta la gran bassa i el Mas del Covo. Sortirem a una altra pista que és l'antic Camí Ral d'Alforja a Porrera. Al cap d'una estona veurem el Mas del Boto,  petit celler familiar de la D.O. Tarragona. Pasat aquest el camí esdevé en forta pujada i abans d 'arribar a una corba tancada el deixarem per entrar en un corriol ombrívol que a través d'un bosc d'obaga l' anirem pujant. Assolin la pista del Coll pd'Alforja a l'Ermita de Puigcerver" i "Coll de Cortiella".

Si vols portar el teu pelut a la sortida, recorda que, segons la normativa vigent, l'has de portar lligat.

Excursió de dia sencer, ja que celebrem en nostre XV Aniversari!
Havent dinat, el club ens convidarà a una copa de cava i a una mica de pastís d'aniversari!

Dificultat física: Fàcil
Distància: 5,17  km aprox.
Desnivell: 242 m aprox.
Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida: 11 de juny de 2023 a les 9:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 27 x 2 (anar i venir) = 54 km
54 km x 0,35 despesa cotxe = 18,9 € per cotxe
18,9 €: 4 ocupants = 4,73 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueum "Puigcerver" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar (si no dines a l'ermita)
Aconsellables bastons

M'APUNTO