Sortida emblemàtica a Vall de Barravés

Data del 14 al 16 de juliol.

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Sortida de Salou el divendres a la tarda per anar a l'hotel i sopar a Aneto.

Dissabte:

Curta: Parc Natural Posets - Maladeta. El sender de la Creu
Recorregut: la sendera comença per l'antic camí obert per l'empresa hidroelèctrica Enher des del poble
de Aneto fins a l'assut de Morelló en el barranc de Llauset, en el recorregut del qual passarem pel mirador sobre la vall del Noguera Ribagorçana i gaudirem d'una senda amb una variada vegetació.
Des de l'assut (1 h 15 min aproximadament) la sendera torna novament al poble pel canal que transporta l'aigua fins a la cambra de càrrega de la central de Senet. Aquest canal ofereix unes impressionants vistes de la vall i un escàs pendent, però la seva dificultat radica en l'estretor d'alguns punts i en el risc de despreniment de pedres en dies de pluja, ja que travessa una estreta faixa en una impressionant paret rocosa.
Una vegada que arribem a la cambra de càrrega és important no sortir-se del camí marcat i estar atents a la senyalització. Continuant pel canal la sendera ens conduirà de retorn a la part baixa del poble
de Aneto.
Es tracta d'un recorregut d'escàs desnivell. Es gaudeix d'unes espectaculars vistes de la vall del riu
Noguera Ribagorçana.

Durada: 5,6 km aprox.
Desnivell de pujada: 270 metres
Sentit de la ruta: Circular
Impartida per:  Olga Torres 629486997

Llarga:  Vall de Barraves i Anglios

Situada en l'extrem més oriental del Parc Natural Posets-Maladeta, trobem la Vall de Barravés,
regada pel riu Noguera Ribagorçana, que fa de frontera natural entre la catalana comarca de l'Alta Ribagorça i l'aragonesa Ribagorça.

Diverses són les valls secundàries com les de Llauset i Anglios. És en aquestes dues valls aragoneses per on transcorre el nostre itinerari lacustre d'alta muntanya.

Sortirem del poble d'Aneto pertanyent al municipi de Montanuy (Osca) i per una pista forestal arribarem a l'Ibón de Llauset de 2.191 metres d'origen glacial i recrescut en l'any 1983 per la construcció d'una presa per aprofitament hidroelèctric. Tot seguit començarem a caminar i al cap de mitja hora de marxa arribarem a la cua de l'embassament. A partir d'aquest punt el sender comença un continuat ascens cap al vessant de Botornás, amb refugi lliure. Amb la vista de les blaves aigües de l'Ibón de Botornás a 2.333 metres. Davallarem per terreny granític superant un petit pas equipat amb una sirga. Després de reposar al costat de les aigües de l'ibó, continuarem pel sender que remunta el Barranc del Riu del Cap de Llauset fen cap al Refugi de Llauset a 2.425 metres el qual es va inaugurar l'estiu de 2.016 i de construcció modular de la F.A.M de 86 places. D'aquest lloc seguirem el camí que puja a la Collada de Vallibierna a 2.710 metres, a través de l'àmplia i pedregosa vall.

Una vegada arribats al coll amb bones vistes de la Vall de Llauset continuarem pujant a buscar el Collado del Bucardos a 2.800 metres que delimita les valls de: Ballibierna i Salenques, just a l'arribar, veurem l'Estany Cap de la Vall a 2.699 metres. Sota la mola del Pic de Rusell de 3.205 metres, anirem baixant envoltant l'Ibón per la dreta fins a un petit coll per situar-nos sobre l'Estany Nero a 2.2676 metres. I sense perdre alçada el voregem en direcció sud sud-est per arribar a la Collada dels Estanyets a 2.524 metres, passant abans per l'Ibón Cap de Llauset a 2.444 metres situat dins d'una fantàstica cubeta granítica. Aquí canviem de vessant i descobrim la Vall d'Anglios, esquitxada de diversos Ibons de diferents formes i mides. Un costerut i pedregós descens ens porta fins a la riba del primer Ibó del conjunt d'Ibons de Cap d'Anglios. Després de superar aquesta allargada conca en lleuger descens apareix l'Ibó de l'Aubaga i després l'Ibó Roi. Tot seguit arribarem a una bifurcació i ens dirigirem a veure el bucòlic Refugio de Angliós, situat a la riba de l'Ibó Gran. Un cop visitat reprendrem el recorregut passant per un extrem de l'Ibó de l'Aubaga fins a trepitjar la Collada d'Anglios a 2.438 metres. Després de passar la collada seguirem el sender que ens portarà a l'Embassament de Llauset.

Durada: 12,83  km. aprox.
Desnivell positiu/negatiu: 949 mts. aprox.
Sentit de la ruta: Circular
Dificultat tècnica: Ruta d´alta muntanya
Nota: en ser una exigent ruta circular d'alta muntanya s'aconsella portar calçat en bon estat i equipament adequat; la ruta pot variar segons les condicions climatològiques del dia.
Impartida per:  Albert Suñol tel. 628310187

Diumenge:
(Només per qui s'animi)
Parc Natural Posets - Maladeta. Aneto poble – Senderó Malmarrui.

Recorregut: per a iniciar aquesta sendera partim del poble d'Aneto i prenem la pista forestal en direcció ibón de Llauset, a uns 50 m de la sortida del poble, prenem un sender a la nostra dreta en direcció nord, on trobarem el senyal d'inici del senderó.
Seguim la senda prenent altura i zigzaguejant fins a arribar a una zona de pastura més plana on es troba la cabanya de Malmarrui, refugi de pastors recentment reconstruït on podrem resguardar-nos d'alguna tempesta d'estiu.
Deixem enrere la cabanya i prenem direcció oest remuntant el vessant fins a arribar al punt més alt del nostre recorregut; des d'allí seguim la divisòria i canviem de vessant, continuant per la senda senyalitzada fins a arribar a una marca direccional que indica a les quadres de Nestuy.
Hem d'estar atents de seguir les marques del nostre sender que van descendint fins a arribar a una faixa pròxima a la pista forestal.
Seguint el nostre recorregut arribarem a coincidir amb el GR 11 que continua baixant fins a trobar la pista forestal asfaltada, creuant-la en un primer moment i continuant per ella en una corba pronunciada pròxima al poble de Aneto.
Els vessants superiors de la vall de Llauset són el marc d'aquest recorregut que discorre per pastures d'alta muntanya. Durant els primers mesos de l'estiu mostren un impressionant colorit en estar entapissats per multitud de flors d'espectacular bellesa.

Durada: 6,4 km. aprox.
Desnivell positiu/negatiu: 500 mts. aprox.
Sentit de la ruta: Circular
Dificultat tècnica: Mitja
Impartida per:  Albert Suñol tel. 628310187

Allotjament recomanat:
Allotjament Rural Casa Moline, web: https://casamoline.com/

Disposa de 35 places distribuïdes en habitacions de llit dobles, triples i un apartament per a 5 persones
Preu per persona i habitació: 50 €
Fan esmorzars a 10 €
El sopar es pot fer al Bar restaurant Nestuy al poble a 20 m de l'allotjament, tenen un menú molt complet per 19,95 €

Ens guarden la reserva fins al 16 de juny. Fora d'aquesta data no ens poden garantir plaça i en cas de no haver habitacions, us hauríeu de buscar allotjament.

Mitjà de transport, vehicles particulars.
Cost del viatge:
Km  241,5 x 2 (anar i tornar) = 483 km
483 x 0,35 (cost benzina i cotxe) = 169,05 € a repartir entre els ocupants del cotxe, incloent-hi el conductor. Si al cotxe n'hi van 4, el cost per persona és de 42,26 €

La idea és crear un grup de Whatsapp, com fem cada any, i anar aclarint dubtes i responent preguntes que puguin sorgir.

Socis: Activitat gratuïta
Socis CEC Cambrils: Activitat gratuïta
Socis del Club Nàutic: 2 €

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu "Aneto" i el vostre nom.

Recordeu que, s'ha de tenir llicència, qui no la tingui, es pot fer una llicència temporal pel dia de l'excursió.

Cal portar:

Aigua suficient
Caldrà portar esmorzar i dinar de motxilla pel dissabte (si no l'encarregueu a l'hotel)
Calçat i roba adequats.

Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.