Excursió per l´Anoia amb espectable sorpresa

Data: Dissabte 8 de juliol del 2023

Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:  Una petita volta pel terme de Tous i la seva perla apreciada, el barranc del Saltant de la Fou, en aquest mes de juliol quan tot està completament sec i podem arribar caminant fins a la gran balma que forma el mateix saltant... (esperem que hi hagi aigua!).

Itinerari: Sant Martí de Tous (inici al peu del Castell de Tous, al C/ del Camí del Cementiri), Camí del Pla de la Sala (hi baixem pel corriol trialer de la costa del Rafat; al final trobem un toll que complica l'enllaç), bosc de la Devesa (ens endinsem per corriol, tot fent un puja-baixa),  sender de la Riera de la Fou de Tous: passant per la Font de la Fou, la Cova del Diable, i la Fou i el seu saltant i balmes, Pla de l' Aubereda (per la Torre de l' Aubereda, caminant per pista amb vistes obertes de l'entorn),  Camí del Torrent de Cavaller (pista a la vora de camps d'ametllers; anem aproximant-nos a Tous, amb bones vistes de l'església i el castell; també passem per davant l'escola canina Cave Canem),  Pont de la Passada (de la Riera de Tous; amb panells informatius dels Molins de Tous),  tornada a Tous, refrescant-nos a la font pública del Camí del Safareig i el Bar-cafeteria L'Ateneu... Església de Sant Martí i el Castell de Tous.

I per acabar, mentre ens mengem l'entrepà de sopar, gaudirem de l'expectacular festival de globus aerostàtics que es fa a partir de les 22:30.

Si algú vol portar el seu pelut, recordeu que l'ha de portar lligat durant tota l'excursió, segons normativa vigent.

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Fàcil
Dificultat tècnica: Moderat
Distància: 6,54 km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 203 m aprox.
Dia, hora i lloc de sortida: Dissabte 8 de juliol a les 17:00 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Excursió Matinal

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
81 km x 2 = 162 km
162 km x 0,35 € = 56,70 € per vehicle.
56,7 : 4 = 14,18 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal dijous abans de les 12 del migdia

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “Anoia” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, sopar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres, frontal i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc