Matinal pels voltants del barranc de la Gritella

Data: Diumenge 23 de juliol del 2023

Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:  En aquesta ocasió traurem el cap per una raconada del terme municipal de Cornudella de Montsant, tot esperant trobar una mica de recer del sol i la calor espessa d’aquests dies de juliol.
L’aproximació la farem des de la carretera de Capafonts a Prades. Ens desviarem 1 km per la  pista de Prades a Siurana fins al Coll de l’Andreu. En aquest punt començarem a caminar fins a trobar el sender que baixa cap a la cova de l’Església, una balma fonda en la qual ben segur ens entretindrem fent fotos.

Continuarem baixant per un sender que baixa al barranc del Carcaix i continuarem avançant per la llera del barranc seguint fites de pedra. Passada la font Nova deixem la llera del barranc i pugem a buscar el sender que va al mas de l’Extremenyo. Aquest mas gaudeix d’unes magnífiques vistes sobre el cingle on s’uneixen els barrancs de Carcaix i el barranc de la Noguera formant el barranc de la Gritella, afluent del riu Siurana.
Continuarem caminant per sobre del cingle fins a les restes del Mas del Gravat. Seguirem fins a trobar un trencall que ens porta al Grau dels Masets de la Barba, pel que baixem fins a arribar al barranc de la Gritella. En aquest punt començarem a remuntar el barranc. Anirem seguint pel costat el barranc i uns centenars de metres més amunt arribarem a la zona on hi ha l’espectacular indret de les Cadolles del Verdo, encara que és de preveure que en aquesta ocasió no hi trobem aigua. Més endavant el pas ja es va obrint i arribarem a l’encreuament amb el sender que baixa del Mas de l’Extremenyo. Sempre endavant i amunt creuarem el barranc i anirem a buscar el sender que transcorre pel Barranc de la Noguera. Després de passar per un altre toll i fer alguna grimpadeta sortirem del barranc a la pista que ens portarà al punt d’inici de la ruta.

Si algú vol portar el seu pelut, recordeu que l'ha de portar lligat durant tota l'excursió, segons normativa vigent.

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Moderada
Dificultat tècnica: Moderat
Distància: 12 km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 500 m aprox.
Dia, hora i lloc de sortida: Diumenge 23 de juliol a les 8:00 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Excursió Matinal

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
50 km x 2 = 100 km
100 km x 0,35 € = 35 € per vehicle.
35 : 4 = 8,75 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal dijous abans de les 12 del migdia

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “Gritella” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient (aconsellem 2 litres) .

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres, i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc