Circular per Puig Cavaller i Serra de Pàndols

Data: 24 de març 2024

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Itinerari: Gandesa, Puig Cavaller, Coll d'en Torner, cota 705, ermita santa Magdalena-mirador geològic, cota 666, Baixador Obaga d'en Tomaset, la Fonteta, Gandesa.

Descripció: Sortirem de Gandesa per la ruta de terres rogenques i que ens portarà al Calvari que és una petita ermita envoltada de xiprers que presideix una petita elevació de terreny des de la que es pot veure Gandesa. A l'esplanada hi ha algunes creus situades sobre pilars que formen part del Via Crucis. El camí segueix per conreus d'ametllers i oliveres. De mica en mica començarem a pujar i més endavant en un racó del camí trobem la Font d'Heura, petita surgència d'aigua. Aviat veurem el perfil del Puig Cavaller, així com un edifici de telecomunicacions. Després de superar uns quants trams de pujada on cal ajudar-se de les mans i d'un tram de sender ferrat a tocar de les balmes, culminarem el tram de camí amb una vista panoràmica de 360 graus des del seu cim de 707 m, i del piló geodèsic que hi ha.

A continuació, baixarem i sortirem pel costat del Mas d'en Torner, situat als peus de les Crestes de Volendins. I tot seguit farem cap al Coll d'en Torner, cruïlla de la pista de la Fontcalda amb la de la Punta Alta o cota 705. Aquí agafarem un desdibuixat corriol que s'enfila muntanya amunt, que carenant, ens portarà al Mirador de la Serra de Pàndols i Cub de la Pau, que és un espai de memòria dedicat als combatents de la batalla de l'Ebre que ho feren en defensa de la República i de la llibertat. Després anirem a l'Ermita de Santa Magdalena, dins del terme de Pinell de Brai i que la deixarem per una pista formigonada i ens desviarem per un trencall fent un descens passant pel Mirador Geològic. I resseguint la carena de Pàndols farem cap a la cota 666, on oneja una bandera republicana i on hi ha unes plaques en record a l'Exèrcit Popular i als Brigadistes Internacionals que van combatre en aquest punt en la lluita contra el feixisme. Continuarem crestejant i pel Baixador Obaga d'en Tomaset per pineda i garriga arribarem a l'àrea d'esbarjo de la Fonteta. Més endavant del recorregut veurem el Peiró de la Fonteta i pel camí del "coll de la Font" recuperarem el punt de sortida.

Podeu veure el track clicant aquí: Track

Si vols portar el teu pelut a la sortida, recorda que, segons la normativa vigent, l'has de portar lligat.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Moderada-alta, ruta amb trams aeris, amb forts desnivells, no apta per persones que pateixin vertigen.
Distància: 18,28  km aprox.
Desnivell: 554 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitjana

Dia, hora i lloc de sortida: 24 de març  de 2024 a les 07,30 h  del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 76 x 2 (anar i venir) = 152 km
152 km x 0,35 despesa cotxe = 53,20 € per cotxe
53,20 €: 4 ocupants = 13,3 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Pàndols" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 6,20 €) i s'ha d'apuntar com a màxim divendres per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons