Crònica "Per vells camins de la Conca de Barberà..."

Encara que alguns meteoròlegs anunciaven pluja per la tarda d'avui, un grup de 19 optimistes membres del club ens vam posar en ruta cap a Rocafort de Queralt. El matí convidava a sortir, el cel estava clar, bona temperatura...

Rocafort dormia quan vam arribar, així que, cautelosament deixem els cotxes i vam iniciar ruta cap Montbrio de la Marca. Caminàvem per camins i senders sense massa dificultat. El més destacable d'aquest, que semblava un passeig, eren les vinyes ben estructurades i amb els ceps a punt de brollar. Algú del grup va comentar que els vins que es produeixen en aquesta zona pertanyen a la denominació d'origen Conca de Barberà.

Així, pel GR i Ruta del Cister, caminant entre vinyes i verds camps de cereal, arribem al poble on estava previst esmorzar. Per unanimitat vam decidir fer-ho al bosc envoltats de pins i amb una bonica vista al davant. El sol ens va acompanyar durant tot el temps que vam romandre allà asseguts. Bromes, acudits, rialles...

Seguim direcció a Sarral, mateix paisatge, mateixos colors verds i grocs que ens alegraven la vista. Passem Sarral direcció Forès. Ja es començava a notar la pujada, un bé conservat Forn de Calç en el camí ens va cridar l'atenció. Pujàvem, pujàvem .., espessos i foscos núvols ens anaven enterbolint el sol, quan ja, a dalt i embolicat en molins, divisàvem Forès. El so d'una tempesta, acompanyat de forta pluja i l'olor a terra mullada ens van donar la benvinguda a la part alta del mirador. Que bell espectacle, que goig, que vista coberta per una cortina d'aigua, que bon entorn per a dinar sota els porxos, ... novament rialles i moments divertits.

Com no parava de ploure, i sense perdre temps, vam iniciar la ruta de tornada pel vell camí cap a Rocafort. El fang semblava no deixar-nos marxar, s'agafava fort a les nostres botes amb la sana intenció de dificultar la marxa. La baixada va ser ràpida, amb pluja i sol, sol i pluja, arribem a una font emblemàtica on deixem part del fang, i d'allà als cotxes, amb la satisfacció d'haver caminat gairebé 20km. amb un desnivell de 500m. i amb la il•lusió de prendre una copa de cava al Celler de Sarral.

El nostre agraïment al Benet per l'oportunitat de admirar i caminar per tan bells paratges.