El tomb del Puig de Cabrafiga

Data:
28 de febrer del 2016

Nom de la persona que fa la proposta i telèfon .
Pere Castellví tel: 653129007 i Lluís Canadell tel: 618164012

Descripció:
Tornem a Pratdip, aquesta vegada de visita al Puig del Cabrafiga, un turó de 614m. d’alçada que pertany a la Serra de Llaberia, llueix però, una silueta de massís independent amb orografia pròpia i amb punts d’interès remarcable. Davant les Planes de Mont-roig, sense cap obstacle visual, és l’autèntic sentinella costaner des del cap de Salou fins al delta de l’Ebre.
Assolirem el cim pel camí de l’Aubaga, el portell dels Grauets i el pas del Gos; farem l’esmorzar a dalt, on després d’una bona pujada podrem contemplar horitzons per tots els gustos.
La resta del matí circularem per la muntanya visitant els Meners, antigues mines de ferro que havien estat explotades des del temps dels romans i també un lloc estratègic: el Castellet de la Muga, antic assentament dels ibers i torre de vigia en temps de pirates.
Ja de tornada i baixant pel grauet de les Mugues anirem deixant enrere aquest massís de pedregams aspres, tarteres i dics de pedra seca contenint barrancades , ens endinsarem al barranc de la Dòvia que remuntarem fins a Pratdip. Aquí, senders ombrívols, margallons, basses, tosques i joncs; el salt de La Savinosa, antigues conduccions d’aigua, el molí d’en Xenca i bancals, fruiters i horts arribant a Pratdip.

Dificultat Física:Mitjana
Distància10 Km
Desnivell acumulat: 650m
4h. hores de camí sense comptar aturades
Sortida matinal
Dificultat Tècnica: Mitjana
Integrament per senders amb alguns trams malmesos, damunt roca i amb pedregams. Pendents fortes amb tarteres i graves a la baixada

Dia, hora i lloc de sortida:
28 Febrer 7h.30m. del matí davant del IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport:
Cotxes particulars. Despeses de viatge: A donar directament al conductor 4€
Aproximació en cotxe: 25Km. i 30 minuts. Autovia A-7 fins la sortida de Mont-roig i cap a Pratdip.
Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Cabrafigai el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat adequat
Roba adequada
Portar frontal o llanterna per visitar les mines.
Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza:
Club excursionista salouenc. Tel: 681 188 171