Ruta Castells del Baix Gaià

Data: 17 d'abril 2016

Nom de la persona que fa la proposta i telèfon :
Ferran Martí - Tel 639742662

Descripció: Ruta fàcil per anar a caminar i fer una volta pels castells més emblemàtics de la zona i seguint per la costa i per la platja fins tornar al lloc de sortida.

Castell d'Altafulla: El castell de la família Montserrat d'Altafulla s'esmenta per primera vegada l'any 1059. Va pertànyer a la família Requesens des de principis del segle XIV fins a l'any 1472, data en què va ser adquirit per Pere de Castellet. A mitjan segle XVII va passar a mans de Francisco de Montserrat i Vives, primer marquès de Tamarit, els descendents han conservat la propietat durant els segles següents fins a l'actualitat. L'edifici actual és, bàsicament, del segle XVII i es conserva en un magnífic estat. És propietat privada i el seu interior no és visitable. L'Ajuntament d'Altafulla l'utilitza per dur a terme activitats i esdeveniments públics com concerts de cambra, prèvia autorització dels propietaris.
Castell de Ferran: Castell convertit en palau residencial a partir del segle XVII. El seu origen és molt anterior, probablement del segle XI, quan era només una torre de vigilància dins el terme del castell de Tamarit. Està documentada des del 1197. El castell pròpiament dit és una construcció gòtico-renaixentista molt modificada en època moderna dins d'un esperit historicista i romàntic. Està format per diferents cossos fortificats, entre els quals destaca una torre lateral emmerletada, amb una garita angular. Hi ha diverses finestres coronelles de tradició gòtica i altres de renaixentistes, de tipus mixtilini, amb l'escut dels Tamarit, propietaris del lloc a partir del segle XVII.
Castell de Tamarit: Situat sobre un petit promontori, a tocar de la mar Mediterrània, a Tamarit, entitat de població de Tarragona, ciutat i municipi del terme municipal del Tarragonès i capital de la província de Tarragona. El castell estava envoltat de les cases de l’antic nucli medieval de Tamarit (deshabitat des de finals del segle XIX), que formava una vila closa, de la qual en resta ben poca cosa. Època: Documentat des del segle XI. El castell va ser fortificat amb muralla al 1363 (Segle XIV). L’edificació actual és dels segles XVI – XVIII. El 1916 es va vendre al financer Charles Deering (*), qui va fer la restauració romàntica que es veu en l’actualitat (Diputació de Tarragona).

Dificultat Física:Baixa
Distància: 10 Km
Desnivell acumulat: 35m
3,30 hores de camí sense comptar aturades
Sortida matinal
Dificultat Tècnica: Sense dificultat, apta per tothom

Dia, hora i lloc de sortida: 17 d'abril 8h.00m. del matí davant del IES Jaume I de Salou
Pistes i senders còmodes i ben conservats
Paviment zona ciutadana

Mitjà de transport:
 Cotxes particulars. Despeses de viatge: A donar directament al conductor 2€
Aproximació en cotxe: 20Km.

Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Castells del Baix Gaia i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat  y roba adequada
Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza:
 Club excursionista salouenc. Tel: 681 188 171