Ruta Monestir Castell d´Escornalbou

Data: 8 Maig 2016

Nom de la persona que fa la proposta i telèfon :
Lluisa Recasens - Tel 667450715

Descripció: Monestir d'Escornalbou Antiga fortalesa romana convertida en monestir Romànic. La pujada es fa travessant túnels de vegetació per l'antic camí empedrat. Sembla un somni. L'essència d'Escornalbou són les seves vistes des de la muntanya de Santa Bàrbara i la seva pedra vermella que la trobem amb la construcció de l'antic monestir i el passeig dels frares.

Itinerari:
Sortim de Duesaigües cap a l'Argentera per un camí de carro encantador, des d'allà agafarem el camí de "Cornu Bobis" un dels pocs camins empedrats que queden a Catalunya, finalment arribant al castell visitarem els voltants.
Baixarem per la pista fins a tocar Duesaigües, allí agafarem el caminet cap al carrilet de Vilamanya, camí molt ombrívol i amb moltes alzines i pins. El ferrocarril té uns 350 m de longitud i és apte pel transport de viatgers. Seguirem pel seu costat fins a arribar a la urbanització mar de Riudecanyes. A l'arribar a la urbanització enfilarem per un caminet que bordeja l'embassament fins a la seva part inicial. Després de contemplar les vistes agafarem el camí de Torre que porta cap a Duesaigües.

Aquesta sortida es de tot el dia, qui vulgui la pot fer de mati, al baixar per la pista tornarà a Duesaigües sense seguir cap al  carrilet de Vilamanya.

Dificultat Física: Mitja - Baixa
Distància 16 Km
Desnivell acumulat: 1200m
5h. hores de camí sense comptar aturades
Sortida dia sencer o solament mati el que vulgui

Dificultat Tècnica: Sense massa dificultat, però hi ha un tram de forta pujada
Camins en bon estat.

Dia, hora i lloc de sortida:
8 Maig 08:00h. del matí davant del IES Jaume I de Salou

Sortida del Restaurant Cunirri a les 8:30h.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: A donar directament al conductor 2€
Aproximació en cotxe: 1/2 hora aprox.

Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Monestir d'Escornalbou i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Esmorzar i dinar
Calçat  i roba adequada
Aconsellable bastons, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza
Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171