Ruta El Parrissal de Beseit

Data: 3 de juliol de 2016

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Eusebi Curto, Tel. 687719168

Descripció:  La ruta del Parrissal de Beseit és tot un clàssic del senderisme. En aquesta ruta recorrerem fantàstics paisatges fins arribar a la zona dels estrets, un lloc llaurat a la roca pel riu Matarranya de 60 metres d'altura.
Sortint des de Beseit, seguirem la pista asfaltada en direcció al Parrissal (6km aprox.) i arribarem fins a una zona d'aparcament regulat on aparcarem en l'anomenat pàrquing 3. Començarem a caminar i farem una parada per esmorzar. Seguint per la pista arribarem a les pintures rupestres de la Fenellasa, on apareixen figures humanes muntant a cavall. Aquestes pintures, de l'any 2000 a.C., són unes de les més reconegudes de la província i s'aprecien perfectament a simple vista. Seguint, passarem al costat d'una cova, per arribar més endavant al Pla de Mina, unes antigues instal·lacions d'una mina de carbó. Des d'aquí comença la senda, un camí molt especial, que creua el riu en moltes ocasions, amb l'ajuda de passarel·les, i on passarem per sobre de petites basses d'aigües transparents plenes de fauna. Seguint la senda arribarem fins a l'espectacular paisatge de les Gúbies del Parrissal, unes impressionants formacions de roca erosionada que corona les muntanyes. La senda acaba en els Estrets del Parrissal. En aquest punt iniciarem el camí de tornada que farem per la mateixa senda que hem vingut.
El bany està prohibit en tot el trajecte. No obstant això, un cop acabat el recorregut ens dirigirem amb el cotxes a la piscina natural de Beseit on esn podrem banyar i on dinarem de motxilla.

Dificultat física: Baixa
Distància: 8Km
Desnivell acumulat: 420m aprox.
3 hores de camí sense comptar aturades
Sortida lineal de dia sencer

Dificultat tècnica: Baixa
Senders de terra i trams de pedres, passarel·les de fusta amb sirges (no tot el recorregut).
Comunitat autònoma d' Aragó  / Província Terol

Dia, hora i lloc de sortida:
3 de Juliol a les 7:30h del matí davant del IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge: 5€ a abonar directament al conductor del vehicle.  Cost de l'aparcament 8€ per cotxe a repartir entre els ocupants.
250km anada i tornada
Temps de viatge: 4h aprox.
Hora prevista arribada a Salou: 18:00

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “El Parrissal” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el
Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Esmorzar i dinar
Calçat  i roba adequats per al bany i caminar per l'aigua
Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteix: Eusebi Curto