Ruta Via Verda

Data: 10 de juliol de 2016

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Lluisa Recasens, Tel. 667450715

Descripció:  La Terra Alta es caracteritza pel seu entorn muntanyós i la vegetació de pi, matolls i palmitos. La via verda es una antiga via del Ferrocarril del Val de Zafán -Sant Carles de la Ràpita que anava des de Tortosa fins a Alcanyís.
Sortirem de Salou a les 8h direcció Gandesa, per després anar direcció  Bot on llogarem les bicicletes.
Començarem a pedalar a les 9:30 per la via verda de la Terra Alta. Fent l’estació de Bot, la de Prat de Compte, Pinell de Brai i Benifallet, després retrocedirem fins el balneari de font-calda. A la Font-Calda deixarem les bicicletes per anar a fer els gorgs termals de 28 graus del riu Canaletes amb un paisatge molt especial.
Per acabar tornarem cap al càmping amb les bicicletes on dinarem un menú d’amanida i carn a la brasa amb vi del poble.
(Urgent) Cal apuntar-se ràpidament per reservar les bicicletes i el dinar.

Dificultat física: Baixa
Distància: 28Km
Sortida lineal de dia sencer

Dificultat tècnicaBaixa
Terra Alta
Si algú té problemes i tan sols fa la baixada (14km), se’l recollirà amb cotxe per tornar a la Font-Calda.
La via té un seguit de túnels i es necessari portar frontals o llums de bicicleta, ja que alguns d’ells són molt foscos.

Dia, hora i lloc de sortida:
10 de Juliol a les 8:00 del matí davant del IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: 5€ a abonar directament al conductor del vehicle.
180km anada i tornada
Temps de viatge: 2.5h aprox.

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar a BBVA nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Via Verda” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Frontals o llums de bicicleta
Calçat  adequat per anar amb bicicleta i caminar.
Si s’escau cal portat roba de bany per entrar al gorg.
Protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteix: Lluisa Recasens