Muntanyes de Tivissa-Vandellòs. El Molló Puntaire pel coll de la Portella, canal Llarga, pas de la Cadireta i cim dels Avencs.

Data: 9 d’abril de 2017
Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera 630529806

Descripció: Itinerari circular amb inici i final a la pista que porta a l’ermita de Sant Roc de l’Hospitalet de l’Infant. L’itinerari segueix el PR-C 91 en sentit ascendent fins arribar al coll de la Portella. Des d'aquí deixarem el PR i enfilarem per la carena del Serret dels Avencs gaudint d’unes magnifiques vistes sobre el litoral tarragoní. Passarem pels tres punts de més dificultat del recorregut. Primer de tot una roca que haurem de baixar, sense massa complicació ajudats per una corda i amb poc desnivell; després passarem per la Canal Llarga que és un tram d’uns 15m assegurats amb una cadena i, més endavant, el Pas de la Cadireta on haurem de fer una altra grimpada, també assegurada amb un cable. Finalment assolirem el Cim dels Avencs, la Portella (722m). Continuant per la carena arribarem, ja sense cap dificultat especial al Molló Puntaire (727m) punt culminant de la serralada inclòs a la llista dels 100CIMS i des del que es gaudeix d’unes vistes fantàstiques del litoral des del Cap de Salou fins al Delte de l’Ebre i de gran part de les muntanyes de Mestral, els Ports, Montsant i Serres de Cardó i Boix. El camí de tornada el farem seguint les marques del PR-C-92 per l’anomenat Canal del Corb, amb forta pendent fins arribar a la pista que seguirem fins arribar al punt inicial.

Dificultat física: Alta, passarem per senders de roca, crestes estretes i 3 passos equipats amb cadenes. Tanmateix l’excursió la pot fer qualsevol persona que no tingui vertigen i li agradi aquest tipus d’activitat.
Distancia: 9,5 km
Desnivell positiu acumulat: 700m
Durada: 5h. Tot i que es tracta de pocs km la considerem de dia sencer perquè els 3 passos equipats s’han de pasar d’un amb un i això fa que es necessiti més temps.

Dificultat tècnica: Alta

Dia, hora i lloc de sortida: 9 d’abril a les 8,00h davant del IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  5€ a donar directament al conductor.
Salou – A7 sortida enllaç amb AP7 agafar una pista paral·lela a l’A7 fins prop de l’ermita de Sant Roc de l’Hospitalet de l’Infant.  35min.
Distancia en cotxe: 60 km anada i tornada

Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “El Molló Puntaire” i el vostre “nom”

Recordeu, si voleu venir a caminar amb nosaltres i no teniu llicència federativa haureu de portar emplenat el full de  pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió. Si no és així, no podreu sortir amb el Club Excursionista Salouenc.

·         Aigua
·         Esmorzar i dinar
·         Calçat i roba adequats
·         Aconsellable bastons, protecció solar,  gorra i xiulet.

NOTA IMPORTANT: La sortida s'anul.larà en cas de pluja o vent

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 681 188 171

Imparteix: Xantal Romaguera