Ruta Matagalls des de Viladrau

Data: 29 d’octubre de 2017

Nom i telèfon de les persones que fan la proposta: Lluís Canadell 618164012 y
Trini Cuadrado 630240227

Descripció: Ruta interessant, especialment recomanable a la tardor, que s’enfila  des de Viladrau, amb unes vistes extraordinàries en tota la carena des de Sant Segimon fins al cim del Matagalls.
La caminada comença aproximadament al km 1,5 de la GI-520 que va de Viladrau a Seva, davant d'un petit bar restaurant la Solana dels Molins.
No té dificultats tècniques ni passos exposats. Les úniques dificultats seran la llargària i el desnivell. L’esforç però, pagarà la pena. Pujarem al cim del Matagalls seguint un antic camí que s’endinsa per una castanyeda centenària on hi descobrirem notables exemplars i per frondoses fagedes. Visitarem dues ermites (Mare de Déu de l’Erola i l’oratori de Sant Camil de Leslis). Passarem vora el Saltant de la Riera de l’Oratori i prop del Santuari roquer de Sant Segimon.  Al llarg de recorregut podrem veure també  grans masos envoltats pel bosc. Per acabar ens acostarem al Castany de les Nou Branques,  la joia arbòria que corona la caminada.

Dificultat física: Mitjana
Dificultat tècnica: Baixa
Distància: 16Km
Desnivell: 1.020 m desnivell positiu
Durada: Aproximadament 7 hores de camí sense comptar aturades. Sortida de tot el dia.

Dia, hora i lloc de sortida:29 d’octubre a les 06:00h del matí davant del IES Jaume I de Salou.
Hora prevista arribada a Salou: 20:00h  aprox.

Mitjà de transport: Autobús si hi ha un nombre suficient de participants. Data límit per inscriure's  dimars 24 d’octubre.
Les places d'autobús s'assignaran per rigorós ordre de inscripció.

Socis: Preu autobús 15 €
Socis Club Nàutic: 2 € més 15 € autobús (17 €)
No socis: 5 € més 20 € autobús (25 €)
L'import a entregar a l'autobús

Si no hi ha un nombre suficient de participants s’hauria de fer amb cotxes particulars (10€ a entregar al conductor).

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Esmorzar  i dinar
Calçat i roba adequats
Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra, frontal i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteixen: Lluís Canadell i Trini Cuadrado.