Ruta L´Albiol - L´Albiol pel Grauet

Data12 de novembre de 2017

Nom i telèfon de les persones que fan la proposta:
Miquel Boix 608178816

Descripció: : Es tracta d'una tranquil·la excursió de mig dia.
Per un sender boscós a partir del dipòsit d’aigua a 700 m del poble, pujarem fins el mirador del Grauet, des de on podrem gaudir d’una bona vista de l’Albiol, del seu Castell i del Baix Camp. Continuarem pujant pel bosc fins a les explanades prèvies a les antenes de la Mussara. Haurem pujat dels 831 m del pàrking fins els 983 m en 3.6 km, passejant sempre per zona de bosc, en bona part pel GR 65.5

Des de les antenes començarem una baixada pel GR 172 que porta a Reus. Es tracta d’una baixada pronunciada que haurem d’agafar amb calma. Travessarem per dues vegades la carretera T704 que puja des de Vilaplana. Arribarem a la Font del Roure (832 m) i continuarem baixant, ja de forma més planera, fins a la Font Major (791 m), després d’haver caminat 5.9 km.  Per un camí ja més obert i fàcil arribarem de nou al pàrking amb un darrer petit tros de 400 m d’asfalt.

Dificultat tècnicaFàcil
Dificultat física: Fàcil, només s’ha d’anar amb calma i cura a la baixada des de les Antenes.
Recorregut: Senders i camins
Comarca: Baix Camp
Ruta circular
Distància: 7,8Km
Desnivell: 225m
Durada: 3 hores de camí sense comptar aturades.

Dia, hora i lloc de sortida: 12 de novembre a les 08:30h del matí davant del IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars
Despeses de viatge: 5€ a abonar directament al conductor del vehicle.
Distància en cotxe  Salou - L'Albiol 31 km
Hora prevista arribada a Salou: 13:30 aprox.

Aproximació: De Salou a La Plana per la T-11, circumval·lem Reus direcció Montblanc per la C14 i en sortim cap a l’Albiol per la TV-7046 abans d’arribar a Alcover. La sortida de l’autovia cap a l’Albiol està ben indicada.
No deixarem els cotxes a l’Albiol, creuarem el poble i continuarem mig km fins al dipòsit d’aigua, on deixarem els cotxes i començarem la ruta,

Socis del Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu “L'Albiol” i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Calçat i roba adequats
Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteix: Miquel Boix