Ruta La Pobla de Montornes i Bonastre

Data: 20 de gener de 2019

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Serafín Rodríguez 616275014

Descripció: Recorregut força agradable que ens permetrà gaudir del bosc Mediterrani. Durant el recorregut podrem observar nombroses cabanes típiques d'aquesta comarca, construccions de pedra seca.

Sortirem de la Pobla de Montornès i ens dirigirem cap al Mas Mercader, del segle XVIII i reformat al segle XIX, avui abandonat.

Seguirem el recorregut entre un bosc de pins amb sotabosc sobretot amb llentiscle i diverses plantes aromàtiques. Passem ben a la vora del Mas Gibert, en ruïnes. Travessarem un coll per l'anomenada Font de la Gavatxa i anirem descendint fins a arribar al poble de Bonastre -una població del Baix Penedès, tot i que abans tenia la seva adscripció al Tarragonès- Ens arribarem al cim de la Mola, de 318 m que figura en el llistat dels 100 cims de Catalunya amb vistes cap a l'interior, cap al Montmell, les serres de Miramar i la comarca de l'Alt Camp. En descendir ens podem aturar per observar l'excel·lent panoràmica de la costa, des de Creixell fins a Altafulla i aprofitarem per visitar un jardí de cactus. Passarem just al costat de Rubials, conjunt de cases avui totalment en ruïnes. Un cop haurem passat per sota de les vies de l'AVE arribarem al nostre punt de sortida, tancant així un recorregut circular.

Dificultat física: Baixa

Distància: 10Km aprox.

Desnivell acumulat: 318m aprox.

3.5 hores de camí sense comptar aturades

Sortida circular de migdia

Dificultat tècnica: Baixa

Dia, hora i lloc de sortida:

20 de gener a les 08:00 del matí davant de l'IES Jaume I de Salou.

Sortida de la Pobla 08:30

Mitjà de transport: Cotxes particulars

Despeses de viatge: 3€ a abonar directament al conductor del vehicle.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu "La Pobla de Montornes" i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Aigua suficient
Calçat i roba adequats

Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171
Imparteix: Serafín Rodríguez