Els Ports, inacabables...

Data: 19 de maig 2019

Nom de la persona que fa la proposta: Kico Pellisa 615 59 62 65

Descripció: Aclaparador recorregut pel Parc Natural dels Ports que uneix en un sol dia zones magnífiques d'aquest entorn.

Des d'Horta de Sant Joan anirem fins al Carrer Ample, que té dos trams ben diferenciats: el primer humit i verd. El segon, a la part alta, més obert però quasi nu de vegetació on uns pocs exemplars s’aferren a un terreny inhòspit. Aquí la sorprenent morfologia del paratge ens aportarà molts al•licients. Al retorn per les Rases del Maraco ens trobarem amb quelcom semblant. Un primer tram carener, obert i despullat, exposat a les ventades, on gaudirem d’àmplies perspectives i on podrem albirar a vista de pardal el camí d’anada. Després ens endinsarem pel bosc ufanós i ombrívol.

És un itinerari fàcil que no ofereix dubtes d’orientació, i allà on puguin aparèixer trobarem fites o senyals. No té cap pas compromès i com a molt ens haurem d’ajudar amb les mans en algun punt del barranc. Ara bé, cal tenir en compte la seva llargària, desnivell i, sobretot, la meteorologia: cal renunciar-hi en cas d’amenaça de tempesta ― cal no oblidar que caminarem per un barranc― i el trànsit per les Rases del Maraco pot resultar impossible en una zona de ventades considerables.

A la tornada val la pena ascendir a la propera Punta Serena, un altiu cim on s'hi puja de forma directa sense camí però sense complicacions, abocat cap a la Vall d'Uixó i amb excel·lents panoràmiques de la zona nord-oest del massís.

Dificultat: És una excursió exigent, a causa del desnivell que té.

Distancia: 18 km

Desnivell acumulat: 990 m

Hores de camí sense comptar aturades: 6 h

Sortida de dia sencer

Dificultat tècnica: Mitja

Dia, hora i lloc de sortida: 19 de maig a les 7 davant del IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  15 € a donar directament al conductor.

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Els Ports” i el vostre “nom”.

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat  i roba adequats, esmorzar, dinar i aigua suficient

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 681 188 171

Imparteix: Kico Pellisa