Circular a la Serra de Cavalls

Data: 24 de novembre de 2019

Nom de la persona que fa la proposta: Benet Presas 636 46 46 54

Descripció: Sortida que ens portarà a l'escenari més aferrissat de la Batalla de l'Ebre 79 anys més tard.

Començarem a caminar a la Fonteta de Gandesa, seguint el camí davant nostre en el sentit de la marxa, s’alça la Mola d’Irto. Aviat agafarem el camí de les Carruves que s’endinsa a la seva vall.
El seguim bona estona obviant tots els ramals que, a dreta i esquerra, accedeixen a olivars, ametllerars i vinyes. La de les Carruves és una vall plana i fèrtil, conreada bàsicament amb aquestes espècies.
Arribarem a un espai clau de la batalla de l’Ebre, el Cim de la Mort. Es tracta d’una posició dominant formada per dues cotes germanes objecte de sagnants enfrontaments entre els dos bàndols enfrontats, simbolitzats pels legionaris d’una banda i els brigadistes britànics, de l’altra.
Farem cap a La Punta Redona coronada per un vèrtex geodèsic i una creu metàl·lica. Al voltant del cim s’hi localitzen pous de tirador i restes de trinxeres. Des d'aquest punt, tornarem cap a la Fonteta.

Aquí s'acaba l'excursió, ara bé, qui es vulgui quedar a dinar, a la tarda es visitarà el poble vell de Corbera (dinarem a l'Hostal Piqué).

Per l'organització de cotxes és molt important que la gent que s'apunti a la sortida digui si es queda a dinar o no.

Dificultat Física: Fàcil per persones acostumades a caminar per la muntanya

Distància: 10 km.

Desnivell acumulat: 400 m

Hores de camí: 5,00 h. (sense comptar temps d’aturada)

Sortida de mig dia

Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida: 24 de novembre del 2019, a les 8,00 h del matí davant de l'IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  8 € a donar directament al conductor.

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Serra de Cavalls” i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Botes trekking
Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 676980776, 636464654

Imparteix: Benet Presas