Una volta per Alforja

Data: 12-juliol-2020

Nom de la persona que fa la proposta i telèfon: Albert Sunyol 628 31 01 87

Descripció:  Aquest diumenge farem una excursió per les partides de "Les Costetes i de "Les Torretes" del terme municipal del poble  d'Alforja dins de la comarca del Baix Camp.

Sortirem per fer la caminada per la qual antigament era l'entrada principal de la vila venint de Reus per fer cap a la riera, la qual creuarem a gual per agafar el "Camí de Riudecols". Ben aviat ens desviarem per un corriol planer entrant al cap d'una estona  en el bosc, pujant per uns antics costers i fen cap a unes parcel·les de conreus en terrassa.

Sortirem d'elles mitjançant una antiga pista d'extracció de fusta  per anar a trobar un sender que s'enfila amb fort pendent i serpenteja per dins de la massa boscosa. Al cap d'una  estona arribarem a un "petit mirador" des del que veurem una gran panoràmica de la vall d'Alforja. Seguirem cap amunt, carenejant per un corredor ombrejat;  en sortir d'ell veurem vastes panoràmiques de les dues vessants  des de la "Serra de Miramar". Continuant per la mateixa direcció farem cap al Coll del Mort, 605 m. Agafarem un baixador  ombrívol  i per un camí agrícola arribarem a l'ermita i font de Sant Antoni, tenint a la vista Alforja.

Dificultat Física: Fàcil
Distancia: 5 Km aprox.
Desnivell acumulat: 277 m aprox.
Hores de camí 4h caminant sense pressa.
Excursió matinal

Dificultat tècnica: Fàcil
Dia, hora i lloc de sortida: 12 de juliol de 2020 a les 8.00 h. del matí davant IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: A donar directament al conductor 5€.

Descripció de l'itinerari amb cotxe: Salou – Alforja

Socis: Activitat gratuïta
Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. Via Roma 42 ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Alforja” i el vostre “nom”

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el
full pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat adequat i d’aigua
Roba adecuada,
Aconsellable: bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza:
 Club excursionista salouenc. Tel: 681 188 171