Ascensió al Pic de Campirme 2.633 m. des de l´Estació d´alta muntanya Tavascan-Pleta del Prat. Pallars Sobirà

Data del 16 al 18 de juliol.

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Sortida de Salou el divendres a la tarda per anar a l'hotel i sopar a Tavascan.
Qui vulgui anar directament dissabte al matí per fer el Campirme, a les 8 ha de ser al pàrquing de l'estació d'esquí.

Farem dos grups:

Els que vulguin fer l'Ascensió al Pic de Campirme 2.633 m. des de l' Estació d'alta muntanya Tavascan-Pleta del Prat. Pallars Sobirà sortiríem de l'hotel a les 8:00 h del matí del pàrquing estació d'esquí.

I els que vulguin caminar fins al Mirador del Conviu, podrien sortir a les 9:00

Descripció: Sortirem de la part baixa del refugi i de l'antiga cabana de pastors. Seguint les pilones del telecadira de les pistes d'esquí de la Pleta. Aviat ens desviarem per seguir el curs del Torrent de Mascarida. Arribant a un pla, és el "Pla de Meli" i tot seguit entrarem al barranc del Torrent de Mascarida. Anirem pujant i visitarem un altre immens pla cobert de pastures per al bestiar és la "Pleta de Gavás" la creuarem en direcció oest per la canal de les bruixes. Passarem per les restes d'antigues cabanes, veurem també una perxa nivométrica per fer els mesuraments de la neu. Anirem a trobar el barranc per on baixen en petites cascades les aigües de l'Estany de Mascarida. A partir d'ara el pendent s'incrementa i en successives llaçades entrarem en la cubeta que conté els llacs de Mascarida i del Diable.
El primer estany és molt gran d'extensió estant tancat per abruptes parets despenjades de la Serra de Cadius. El segon estany a primera vista no es veu perquè està amagat darrere un petit monticle. Tots dos estanys formen un petit circ lacustre. El paratge conserva l'encís, puresa i bellesa de les valls pallareses.
Per anar a fer el cim del Campirme ens enfilarem entre llaçades a un "collet" molt evident davant nostre per la Pala de Montareny en el que les vistes són espectaculars. Un cop coronem el "collet" anirem cap a la dreta pel llom de la carena per anar a buscar el seu capdamunt:"Cap de la Serra de Mascarida 2.631 M". Ja veurem el Pic de Campirme. Ens dirigirem en lleuger descens al "Coll de Finestres 2.625 M." el creuarem i després d'una curta pujada assolirem el vèrtex geodèsic del cim "Campirme 2.633 M". Formidable talaia sobre bona part del Pirineu occidental català. Cim emblemàtic de L'alta Vall de Cardós.
Un cop descansem i gaudim de les àmplies vistes en totes direccions. Farem la baixada desfent el camí d'anada o alguna variant. Tot dependrà de les condicions climatològiques del moment.

La caminada curta: Ruta curta i fàcil que surt del refugi de la Pleta del Prat i va al mirador del Corviu.
La pujada la fem per la pista, mentre que la baixada la fem per les senderes-dreceres. Tant per la pista com per les dreceres està perfectament senyalitzada la ruta.
És una obvietat dir que des del mirador hi ha unes panoràmiques estupendes.
A partir del mirador el camí continua, cosa que permet ascendir bastant per la muntanya, si ens ha quedat curt.

Dificultat física: Fàcil. Pel grup que vagi al mirador del Corviu

Distància anada i tornada 3,83 km.

Desnivell positiu acumulat 157 m

Dificultat tècnica: Fàcil

Dificultat física: Moderada Alta. Dades pel grup que faci el Campirme:

Distància anada i tornada 8,95 km

Desnivell positiu acumulat 920 m

Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida:

Anirem a dormir divendres 16 de juliol a Tavascan per poder fer les excursions dissabte 17. Tornarem diumenge 18.

Qui vulgui anar directament dissabte per fer només l'ascensió, que parli amb l'organitzador per concretar lloc i hora.

Tenim temps d'apuntar-se fins divendres 25 de juny

Mitjà de transport: Vehicles particulars. Cost del viatge a repartir entre el nombre d'ocupants inclòs el conductor 190 €

Dependrà de l'allotjament que cadascú esculli, hem buscat tres alternatives, els preus són per nit:

Refugi Pleta del Prat 26,50 €
Hotel Puitavaca 61 x parella
Hotel Marxant 80 x parella

La idea és crear un grup de Whatsapp, com fem cada any, i anar aclarint dubtes i responent preguntes que puguin sorgir.

Estem buscant un espai on poder sopar tots plegats divendres 16 i dissabte 17.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250.
Indiqueu "Tavascan" i el vostre nom.

Recordeu que, s'ha de tenir llicència, qui no la tingui, es pot fer una llicència temporal pel dia de l'ascensió.

El cost dels 2 sopars ho direm quan ho sapiguem

Aigua suficient
Caldrà portar esmorzar i dinar de motxilla pel dissabte
Calçat i roba adequats

Aconsellable: Paravent, bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc. Tel: 681 188 171